Social Media Marketing

Meer effect op social media

Social media bieden fantastische kansen, MITS je weet hoe je ze inzet. Dus ja, je moet wat weten van de techniek, maar het draait vooral om aantrekkelijke content die aanzet tot interactie. Maar hoe maak en kies je die?

Succes met social media marketing

Succes op social media lijkt soms ongrijpbaar. Toch is er veel onderzoek beschikbaar dat je vertelt:

  • op welke tijden je berichten de meeste aandacht krijgen
  • welk type bericht goed scoort op welk medium

Vul dat aan met kennis van je doelgroep, formuleer je doelstellingen plus merkwaarden en combineer die vier componenten tot een strategie voor je social media marketing.

Dat klinkt als een simpel recept, maar in de praktijk valt het vaak wat tegen. Hier op kantoor kost het tenminste de nodige hoofdbrekens om een goede social media strategie te formuleren en daar de benodigde praktische handen en voeten aan te geven. Maar dit is wat we doen om je social media marketing zo effectief mogelijk te maken:

  • Vertaling van marketingdoelstellingen naar social media: wat kunnen die daarin betekenen (en wat niet)?
  • Inventarisatie van de merkwaarden en identiteit: wat wil je uitstralen? In hoeverre lukt dat en waar zit mogelijk een kloof?
  • Analyse van je belangrijkste concurrenten: wat doen ze goed, wat kan beter en welke lessen trek je daaruit?
  • Overzicht van je content en berichten tot nu toe: wat is er, wat werkt (niet)
  • Formuleren van een social media strategie
  • Vertaling van de strategie naar concrete acties en planning
  • Voorstel voor het maken van nieuwe content
  • Waar nodig aanpassen/herinrichten van bestaande accounts of het maken van nieuwe
  • Aan de slag!

Waarna het ook een zaak is van nauwgezet monitoren en meten van de effecten.

Social media advies

We staan je graag terzijde met een grondig en praktisch advies. Vertel wat je wilt bereiken of waar je hulp bij wenst en we gaan met je om tafel.

 

Social media uitbesteden?

Het kan, maar het is niet altijd aan te bevelen. Je fans en volgers communiceren namelijk het liefst met de mensen van het bedrijf zelf. Daarom voeren we wel het beheer over Facebook- en LinkedIn bedrijfspagina’s van anderen, maar doen we dat alleen in nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers. Uitgangspunt is dat we je zoveel mogelijk uit handen nemen en zorgen voor een duidelijke strategie, die we vooraf met je afstemmen en regelmatig evalueren.

Wat kunnen we dan voor je doen op social media? We:

  • Plaatsen volgens een afgesproken frequentie updates die relevant zijn voor je doelgroep
  • Reageren zoveel mogelijk op reacties en vragen die binnenkomen
  • Verwijderen eventuele spamberichten
  • Houden de statistieken bij en passen onze strategie waar nodig aan (in overleg)

Dat doen we voor een vooraf vastgesteld maandbedrag en het uitbesteden is altijd per maand opzegbaar.

Overweeg je om social media activiteiten uit te besteden? Neem dan bij voorkeur telefonisch contact op, zodat we kunnen inventariseren welke behoefte jij hebt. Op basis daarvan brengen we een heldere offerte uit zodat je exact weet wat je mag verwachten.

© Sstroop 2012-2017