Een effectieve contentstrategie

Die je expertstatus doet toenemen.

Met een gerichte, doordachte contentstrategie en bijpassend contentplan vergroot je de expertstatus van jezelf of van je bedrijf. Je positioneert je duidelijk tot de expert of kennisleider die je bent en wordt beter zichtbaar en vindbaar.

Dit vraagt om een aantal specifieke acties. Acties waarmee je iets laat gebeuren in het hoofd van je doelgroep en die:

Voordelen contentstrategie

Een contentstrategie zorgt ervoor dat je de juiste content op de juiste momenten via de juiste kanalen deelt. Dat vraagt om een aanpak die je vindbaar maakt in Google, zichtbaar maakt op andere kanalen en die mensen die zich verder in je verdiepen echt weet te overtuigen.

Maar daar stopt het niet.

Wil je expertise zichtbaar maken dat moet er binnen je contentstrategie plaats zijn voor zogenaamde expertcontent. Dat is content die heel goed laat zien wat je in huis hebt én waar je voor staat. 

Dat is precies wat je krijgt als we voor je aan de slag gaan: een uitgekiende strategie mét een helder en overzichtelijk plan met praktische acties. 

voordelen contentstrategie
doelen contentstrategie

Doelen contentstrategie

Bij het zichtbaard en vindbaar maken van je expertise en kwaliteiten horen vaak andere, meer specifieke doelen en wensen die je hebt. Je wilt bijvoorbeeld:

Een goede contentstrategie voorziet daarin en biedt je een duidelijk stappenplan om deze doelen te bereiken. Dat is je contentplan, die omvat de strategie en alle daaruit voortvloeiende stappen.

Inhoud contentstrategie & contentplan

1. Doelen en KPI’s contentplan

Een contentstrategie start met het inventariseren van doelen en wensen en maakt die zo specifiek en concreet mogelijk. Op basis daarvan formuleren we haalbare KPI’s, zodat je straks kunt meten of de contentstrategie en alle acties die daar uit voortvloeien doen wat ze moeten doen: je positioneren als kennisleider.

2. Analyse en positionering

Een analyse van je huidige positie: waar sta je, wat werkt goed voor je en wat niet. Maar ook een analyse van het speelveld waarin je zit. Welke concurrenten zijn er: zowel in Google als in de ‘echte’ wereld. Hoe verhoud je je tot hen. Waarin ben jij beter of anders en wat kun je nog van ze leren.

3. Een pakkende contentstrategie

Meestal komt die in twee versies. Een heel concrete die in een of enkele zinnen te vatten is. En een wat uitgebreidere versie die meer details geeft. De eerste is handig als kernachtige belofte of als pitch. De tweede is een handige handleiding, waar je alle acties die je doet aan kunt toetsen. Idealiter is het een A4 die je altijd bij de hand hebt.

4. Content stappenplan

Die kernachtige contentstrategie vertalen we naar duidelijke acties en stappen, zoals:
►Verbeteracties voor je website, zodat die je positionering overtuigend toont en beter vindbaar wordt voor relevante zoekopdrachten.
►Expertcontent die je expertise zichtbaar maakt.
►De kanalen die het best bij jouw doelen passen, met acties om ze goed in te zetten.

5. Evalueren contentstrategie en contentplan

Doelstellingen en KPI’s zijn er om gemonitord te worden, zodat je kunt bijsturen. Je krijgt praktische tools en advies om dat te doen.

Word ook vindbaar & zichtbaar met een slimme contentstrategie

Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier. Laat weten wat je wilt bereiken of stel je vragen als je die hebt. Meestal krijg je binnen een werkdag antwoord.

Aanvraag contentstrategie

  • Vertel iets meer over je wensen en om welke website het gaat
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.