Met een gerichte, doordachte contentstrategie en bijpassend contentplan vergroot je de expertstatus van jezelf of van je bedrijf. Je positioneert je duidelijk tot de expert of kennisleider die je bent en wordt beter zichtbaar en vindbaar.
Dit vraagt om een aantal specifieke acties. Acties waarmee je iets laat gebeuren in het hoofd van je doelgroep en die:- Je kennis ontsluiten en breed toegankelijk maken
- Vertrouwen opbouwen
- Mensen en/of organisaties in beweging zetten
- Fans en ambassadeurs kweken
Voordelen contentstrategie
Een contentstrategie zorgt ervoor dat je de juiste content op de juiste momenten via de juiste kanalen deelt. Dat vraagt om een aanpak die je vindbaar maakt in Google, zichtbaar maakt op andere kanalen en die mensen die zich verder in je verdiepen echt weet te overtuigen.
Maar daar stopt het niet.
Wil je expertise zichtbaar maken dat moet er binnen je contentstrategie plaats zijn voor zogenaamde expertcontent. Dat is content die heel goed laat zien wat je in huis hebt én waar je voor staat.
Dat is precies wat je krijgt als we voor je aan de slag gaan: een uitgekiende strategie mét een helder en overzichtelijk plan met praktische acties.
Doelen contentstrategie
Bij het zichtbaard en vindbaar maken van je expertise en kwaliteiten horen vaak andere, meer specifieke doelen en wensen die je hebt. Je wilt bijvoorbeeld:
- Hoog in Google staan voor specifieke zoekopdrachten binnen je vak
- Een succesvol managementboek schrijven
- Vaker gevraagd worden, als spreker, coach of consultant
- Een community runnen en mensen verbinden met je kennis
- Hogere prijzen kunnen vragen
Een goede contentstrategie voorziet daarin en biedt je een duidelijk stappenplan om deze doelen te bereiken. Dat is je contentplan, die omvat de strategie en alle daaruit voortvloeiende stappen.
Inhoud contentstrategie & contentplan
1. Doelen en KPI’s contentplan
2. Analyse en positionering
3. Een pakkende contentstrategie
4. Content stappenplan
►Verbeteracties voor je website, zodat die je positionering overtuigend toont en beter vindbaar wordt voor relevante zoekopdrachten.
►Expertcontent die je expertise zichtbaar maakt.
►De kanalen die het best bij jouw doelen passen, met acties om ze goed in te zetten.
5. Evalueren contentstrategie en contentplan
Word ook vindbaar & zichtbaar met een slimme contentstrategie
Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier. Laat weten wat je wilt bereiken of stel je vragen als je die hebt. Meestal krijg je binnen een werkdag antwoord.