Ontdek en benut je beste content

Wil je het nieuwe jaar goed beginnen? Begin dan met een blik op je bestaande content. Dat is namelijk je grootste marketingtroef. Je bestaande content beter benutten begint met vaststellen wat je beste content is. Dat klinkt simpel, maar toch gaat dit lang niet altijd goed.

Want je beste content is NIET je meest gelezen of meest bekeken content. Of beter gezegd: het is MEER dan je best bekeken of gelezen content.

Door die content goed in kaart te brengen krijg je de sleutel tot nog beter presterende content in handen en kun ook meer rendement uit die content halen. Zodat je in 2023 nog meer effectieve content tot je beschikking hebt.

 

Je beste content in 2023

Je best-presterende content is dus meer dan content die veel gelezen of bekeken wordt. Het is namelijk content die op een of meer van onderstaande criteria goed scoort:

  1. Veel bezocht wordt EN waar bezoekers lang blijven
  2. Verder gedeeld wordt op social media of via mail
  3. Gewenste acties oproept bij je bezoekers
  4. Een goede of stijgende positie in Google heeft
  5. Aansluit op je producten of diensten

 

Zo benut je die beste content nog meer

Meer rendement halen uit je beste content kan op 5 manieren:

 

1. Goede, passende CTA’s plaatsen

Met een call-to-action naar je weggever en naar gerelateerde artikelen bijvoorbeeld. Kijk ook waar een formulier de bezoeker kan helpen.

 

2. Duidelijker aanzetten tot delen met anderen

Geef lezers een reden om het artikel met anderen te delen en maak het hen gemakkelijk. Dat kan door duidelijke social share knoppen te plaatsen of door een duidelijke tekst die mensen stimuleert om dit met collega’s of anderen te delen aan ieder stuk content toe te voegen. Onderaan dit artikel zie een voorbeeld van social share knoppen.

 

3. Inzetten op zoekmachineoptimalisatie

Probeer artikelen die op de eerste pagina van Google staan maar niet in de top 3 te laten stijgen. Verbeter de inhoud, zorg voor meer inkomende links en kijk nog eens goed naar de metadescription, want die moet mensen verleiden tot meer kliks.

 

4. Hoog in Google maar weinig gelezen

Staat een webpagina wel hoog in Google (top 3 positie), maar levert het nog weinig op? Dat kan te maken hebben met het feit dat er relatief mensen naar zoeken. Draait het om een artikel, dan kun je daar met goede CTA’s mogelijk nog iets aan doen.

Gaat het om een verkooppagina kijk dan of je de conversie van deze pagina kunt verbeteren. Check hier ook zeker je CTA, maar voeg hier bijvoorbeeld ook sociaal bewijs toe zoals reviews.

 

5. Nieuwe, gerelateerde content toevoegen

Kijk of je voldoende gerelateerde content hebt of dat het loont om aanvullende artikelen over dit onderwerp te maken. Als er veel interesse is in een bepaald onderwerp en men leest dit uitgebreid dan is dat een aanwijzing dat er behoefte is aan meer!

Het stappenplan voor een goede blogstrategie kan je daarbij helpen.

100% Expert Podcast

Een contentmarketing podcast voor ondernemers, kennisleiders en organisaties bij wie alles draait om de aanwezige kennis en expertise. Met strategisch advies en praktische handvatten over content en expertisemarketing.

LinkedIn
Email
WhatsApp

Meer over dit onderwerp