Elke website heeft content die bovengemiddeld presteert. Vaak denk je dan direct aan pagina’s die veel bezoekers krijgen. Die zijn zeker belangrijk, maar er is zoveel meer op je site dat het goed doet én de sleutel kan zijn tot meer omzet en resultaat.

Deze aflevering laat je zien waar je best presterende content precies zit. Dat is je content sweetspot. Heb je die eenmaal gevonden dan kun je die ook echt goed gaan inzetten.

5 criteria voor je Content Sweetspot

Dit zijn de pagina’s op je site die:

Rendement van best presterende content vergroten

Heb je een lijst met webpagina’s die bovengemiddeld presteren, dan kun je drie dingen doen om het rendement ervan te vergroten:

  1. De match tussen je aanbod en een pagina verbeteren: je past je aanbod (iets aan)
  2. De match tussen je aanbod en een pagina verbeteren: je zorgt dat de inhoud van de pagina beter aansluit op en verwijst naar je aanbod
  3. Aanvullende content maken die inspelen op verwante vragen van je bezoekers: zo bied je hen meer en zullen ze je nog meer waarderen en onthouden.

Van goed naar best presterend

Sommige pagina’s vallen net buiten je lijst met best presterende content, maar die kun je wel verbeteren:

Genoemde tools

AddThis: ontdek welke pagina’s gedeeld worden met anderen via een duidelijk dashboard.

BuzzSumo: handig als Chrome extensie die hetzelfde doet, maar iets beperkter is.