Wil je het nieuwe jaar goed beginnen? Begin dan met een blik op je bestaande content. Dat is namelijk je grootste marketingtroef. Je bestaande content beter benutten begint bij vaststellen wat je beste content is. Dat klinkt simpel, maar toch gaat dit lang niet altijd goed.

Want je beste content is NIET je meest gelezen of meest bekeken content.

Heb je dat in beeld dan kun je enkele vrij simpele stappen zetten om meer rendement uit die content te halen.

In deze aflevering van de 100% Expert podcast hoor je hoe je wel de beste content goed in kaart brengt. En je hoort 5 praktische stappen waarmee je het rendement van die best-presterende content nog verder vergroot.

Zodat je in 2023 nog meer effectieve content tot je beschikking hebt.

Dit is je beste content in 2023

Je best-presterende content is content die:

  1. Veel bezocht wordt EN waar bezoekers lang blijven
  2. Verder gedeeld wordt op social media of via mail
  3. Gewenste acties oproept bij je bezoekers
  4. Een goede of stijgende positie in Google heeft
  5. Aansluit op je producten of diensten

Zo benut je die beste content nog meer

Meer rendement halen uit je beste content kan op 5 manieren:

1.Goede en passende CTA’s plaatsen

Met een call-to-action naar je weggever en naar gerelateerde artikelen bijvoorbeeld. Kijk ook waar een formulier de bezoeker kan helpen.

2.Duidelijker aanzetten tot meer delen

Geef lezers een reden om het artikel met anderen te delen en maak het hen gemakkelijk.

3.Nog hoger in Google

Probeer artikelen die op de eerste pagina van Google staan maar niet in de top 3 te laten stijgen. Verbeter de inhoud, zorg voor meer inkomende links en kijk nog eens goed naar de metadescription, want die moet mensen verleiden tot meer kliks.

4.Hoog in Google maar weinig gelezen

Weinig zoekvolume en wel hoog in Google voor een zoekopdracht met een koopintentie: zorg dat dit artikel nog beter inspeelt op die koopintentie. Kijk naar je CTA, maar voeg hier bijvoorbeeld ook sociaal bewijs toe zoals reviews.

5.Nieuwe, gerelateerde content

Kijk of je voldoende gerelateerde content hebt of dat het loont om aanvullende artikelen over dit onderwerp te maken. Als er veel interesse is in een bepaald onderwerp en men leest dit uitgebreid dan is dat een aanwijzing dat er behoefte is aan meer!