Hoe kun je als professional en bedrijf beter zichtbaar zijn op LinkedIn? Allereerst door daar echt aanwezig te zijn natuurlijk en te reageren op anderen. Maar daarnaast kun je ook met je content je zichtbaarheid goed aanjagen. Door het net even anders te doen dan anderen en visuele inhoud te delen.
In deze podcast ontdek je in een kwartiertje zes vormen van visuele content waardoor je meer opvalt:
- Een lange, infographic-achtige visual
- Een beeldcarrousel
- Fotocollage
- Foto met sticker(s)
- Geanimeerde afbeelding(en)
- Vierkante video (en waarom vierkant)
In onderstaand artikel licht ik er drie uit.
1. Staande visuals
Natuurlijk kun je liggende afbeeldingen delen op LinkedIn. Maar een staande afbeelding valt veel meer op, zeker wanneer iemand mobiel kijkt. Je benut het staande formaat extra goed als je meer dan ‘alleen’ een foto gebruikt. Voeg daar tekstelementen of andere visuele elementen aan toe. Of maak een infographic-achtig lijstoverzicht met een aantal punten die je wilt maken.
Voor zo’n staande visual op LinkedIn kun je een verhouding van 2:3 aanhouden. Hieronder zie je een voorbeeld van een staande visual, die meer biedt dan een doorsnee afbeelding. Niet alleen door het formaat, maar omdat het meer informatie bevat, in dit geval een samenvatting van een artikel dat ik voor Frankwatching schreef.
2. Beeldcarrousel
Een beeldcarrousel bleek op Instagram de interactie te bevorderen en dat geldt ook voor LinkedIn. Alleen upload je hem op LinkedIn net even anders dan op Instagram. En dat maakt het eigenlijk wel zo interessant en handig voor jou… Hier lees je meer over beeldcarrousels op LinkedIn
3. Geanimeerde afbeeldingen
Video’s doen het goed op LinkedIn. Maar mogelijk vind je het maken van video’s teveel gedoe of iets te spannend. Kijk dan of je een of meer afbeeldingen kunt animeren. Daarmee creëer je korte video’s die een bijzonder effect kunnen hebben. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Canva of videosoftware.
Veel meer ideeën vind je in de online masterclass Content voor LinkedIn