SEO-contentstrategie met actieplan

Baal je ervan dat jouw website slecht vindbaar is voor belangrijke zoekopdrachten, terwijl concurrenten wel op de eerste pagina staan?

Of trek je wel aardig wat bezoekers, maar levert dat onderaan de streep nauwelijks iets op?

Het zijn twee veelvoorkomende problemen die een gemeenschappelijke oorzaak hebben: je site is te weinig vindbaarheid voor relevante zoekopdrachten. Deze problemen hebben gelukkig ook een gemeenschappelijke oplossing: content.

Content die aansluit bij de wensen, pijnpunten en intenties van je doelgroep én bij het aanbod van je bedrijf.

Wanneer je je daar meer op richt en content van hogere kwaliteit deelt dan je concurrenten in Google, dan wordt je site beter vindbaar. Als je dat goed aanpakt, trek je niet alleen bezoekers die op zoek zijn naar antwoorden op een informatieve vraag, maar ook mensen met een koopintentie. Dat zijn degenen die uiteindelijk van belang zijn voor je omzet.

 

Content is de sleutel tot vindbaarheid

De belangrijkste sleutel tot een goede positie in Google is content. Content die de zoeker kwaliteit biedt in de vorm van een passend en betrouwbaar antwoord. Content die gemakkelijk en prettig leesbaar of kijkbaar is. En content die op een website staat die snel en gebruiksvriendelijk is.

Dat vraagt om een seo contentstrategie die je een handzaam en praktisch overzicht geeft van de acties die je met je content moet nemen om hoger in Google te komen.

Neem je die acties, dan zie je echt resultaat.

Resultaten Seo contentstrategie

Hogere posities in Google starten dus met een seo contentstrategie. Daarin vind je een praktisch en uitvoerbaar overzicht van alle te nemen stappen om hoger in Google te komen. Met:

  • Inzicht in de zoekvragen van je doelgroep
  • Een overzicht van kansrijke én relevante zoekopdrachten
  • Een lijst met zoekopdrachten die aansluiten op je aanbod
  • Overzicht van quick wins: waarmee ben je al bijna vindbaar en welk duwtje is nodig
  • Voor drie bestaande verkooppagina’s alle stappen om die te optimaliseren
  • Een technische audit van je website, zodat je technische knelpunten ook kunt (laten) aanpakken

Werkwijze seo contentstrategie

Een strategie en plan om hoger in Google te komen en beter vindbaar te worden vraagt om research, enkele onmisbare tools en een analytische blik. Dat levert het volgende op:

1. Een onderzoek naar de zoekopdrachten die je doelgroep gebruikt

Welke woorden gebruiken ze en welke vragen stellen ze? Kunnen ze daar snel een goed antwoord op vinden via Google? Heb jij wellicht een antwoord dat beter aansluit?

 

2. Een analyse van concurrerende sites

Met welke websites concurreer je in Google? Voor welke zoekopdrachten zijn zij goed vindbaar en welke inzichten geeft dat? Hoe hebben ze dat gedaan en wat kun jij daarvan leren? Met specialistische tools analyseer ik concurrerende websites op afstand. 

 

3. Research naar zoekopdrachten met een koopintentie

Veel bedrijven maken mikken op vindbaarheid van vrij algemene termen. Dat is op zich okay, want het verbetert je naamsbekendheid: men leert je langzaam kennen. Maar om leads en omzet te realiseren moet je ook vindbaar zijn voor zoekopdrachten met een koopintentie of een intentie tot actie. Die zijn meestal specifiek. Dus niet (alleen) vindbaar worden voor ‘leiderschap’ maar voor ’training leiderschap’ of ‘leiderschapscoach’.

 

4. Analyse van quick wins in vindbaarheid

Voor sommige zoekopdrachten staat je website op de tweede pagina met zoekresultaten. Afhankelijk van de concurrentie hebben die vaak maar een beperkt duwtje nodig om naar die eerste pagina te stijgen. Je krijgt een overzicht van deze quick wins én van de bijbehorende actie die de vindbaarheid van deze pagina’s verbeteren.

 

5. Een haalbaarheids- en concurrentieanalyse

Bedenk dat je concurrentie in Google vaak al jaren bezig is om te investeren in seo en vindbaarheid. Dat haal je niet zo maar in. Zeker niet als je site in de ogen van Google nog weinig autoriteit heeft opgebouwd. Daarom maakt het actieplan onderscheid tussen zoekopdrachten die snel te realiseren zijn en zoekopdrachten die op de middellange of lange termijn te realiseren zijn.

De inhoud en adviezen bespreken we samen (dat kan online), zodat je al jouw vragen kunt stellen en exact weet welke stappen je  helpen om alle kansen te benutten.

 

Kosten Seo contentstrategie

De kosten voor een seo contentstrategie compleet met actieplan zijn € 950 exclusief btw.

Dat aanbod geldt voor websites die draaien op 1 domeinnaam (zonder subdomeinen), maximaal 200 (blog)pagina’s en maximaal 10.000 bezoekers per maand. Is je website groter of heeft deze meer bezoekers, dan vraagt dat mogelijk meer tijd en is dit bedrag niet altijd toereikend. De praktijk leert dat vrijwel alle MKB-bedrijven en zeker eenmanszaken binnen deze grenzen en daarmee binnen dit voorgestelde bedrag vallen.

Meer informatie seo contentstrategie

  • Vertel iets meer over je wensen en doelen en vermeld liefst ook om welke website of welk bedrijf het gaat.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.