Powersessie: antwoord op je marketingvraag

Stel je marketingvraag

Marketingprobleem waar je zelf niet uit komt? Een Powersessie geeft de oplossing.

Krijg persoonlijk advies op maat

Krachtig advies en antwoorden zodat je weer verder kunt.

Tijdens een Powersessie gaan we in 1 à 1,5 uur in op jouw specifieke marketing- of content vraag. Daarmee krijg je krachtig advies zodat je weet hoe je dat probleem op kunt lossen. In de UK en VS zijn deze zogenaamde power hours een beproefd concept: je schakelt tijdelijk een adviseur in, die helpt je verder en daarna pak je het zelf weer op. 

Maar deze Marketing Powersessie gaat verder 

Natuurlijk is het zinvol om intensief met een marketingexpert te praten. Met ruim 30 jaar ervaring in uiteenlopende marketingfuncties en organisaties weet ik dat ik je in die tijd heel goed kan helpen. Met strategisch advies en praktische handvatten. Maar het is zonde om het alleen bij een gesprek te laten. Voorafgaand aan de Powersessie doe ik eerst uitgebreid onderzoek en lees ik me in. Daarmee wordt onze tijd tijdens de sessie extra effectief.

Het is een uitkomst als je zelf vastloopt, bijvoorbeeld omdat je bepaalde kennis of vaardigheden mist. Of je wilt een second opinion omdat je bang bent dat je dingen over het hoofd ziet.

Zo win je tijd, los je een probleem op en weet je zeker dat je de juiste stappen zet.

Voorbeeldvragen Powersessie

Zo’n Powersessie werkt heel goed voor een afgebakende marketingvraag:

  • Je wilt hoger in Google komen met 1 of meerdere pagina’s en wilt daar hulp bij
  • Het rendement van je site en content moet omhoog, maar hoe doe je dat?
  • Je hebt een contentstrategie of -kalender gemaakt en wilt feedback of sparren
  • Je worstelt met het bepalen van meetbare doelen en KPI’s
  • Je overweegt bepaalde taken uit te besteden en wilt objectief advies over de juiste aanpak

Dit zijn natuurlijk maar een paar voorbeelden van mogelijke vragen. Heb jij een brandende vraag en ben je benieuwd of een Powersessie het antwoord biedt? Gebruik dan gerust het formulier onderaan deze pagina. Dat verplicht tot niets en we kijken samen of een Powersessie kan helpen. 

Werkwijze Powersessie

1. Kennismaking & verkenning

We maken kennis via telefoon of mail en bespreken of een Powersessie de juiste oplossing is voor jouw kernvraag. Zo ja, dan plannen we een datum in en ontvang je een factuur.

2. Vooronderzoek

Afhankelijk van je vraag lees ik me in en doe vooronderzoek. Dat kan van alles zijn. Bijvoorbeeld een audit van je site, je vindbaarheid of een zoekwoordonderzoek. Of een analyse van content van concurrenten, zodat je jouw contentstrategie kunt aanscherpen. Jij geeft aan wat je nodig hebt!

3. De Powersessie zelf

In 60 tot 90 minuten deel ik mijn bevindingen met je, geef ik advies en beantwoord je vragen. Dit kan online of op mijn kantoor mocht je in de buurt zijn. Je krijgt na afloop een kort verslag van de punten die we besproken hebben. Je kunt aan de slag!

4. Korte follow-up

Hoe vaak gebeurt het niet dat als je advies gaat implementeren, dat je dan toch nog tegen iets aanloopt of een extra vraag hebt? Daarvoor is de follow-up call (ongeveer 15 minuten) die we na de Powersessie vast inplannen.

Voorbeelden van Marketing Powersessies

Een Marketing Powersessie leent zich voor heel uiteenlopende vragen. Formuleer vooral je eigen vraag en aarzel niet om die via het formulier te stellen, dat is altijd vrijblijvend. Maar om je een indruk te geven van wat er kan, volgen hier enkele voorbeelden die laten zien dat de Powersessie voor uiteenlopende vragen geschikt is:

  • Een organisatie had twijfels bij hun social media strategie.
    Ik heb toen eerst de social media accounts van hun belangrijkste concurrenten geanalyseerd met een speciale tool. Dat leverde een duidelijk overzicht én inzichten op. Die legden we naast de laatste social media trends in Nederland (wie zit waar; wat wil men). Tijdens de Powersessie bepaalden we vervolgens de koers.
  • Een MKB-bedrijf wilde een nieuwe landingspagina
    Maar de ondernemer twijfelde over de inhoud en over de juiste plek van de pagina op hun site. Ik analyseerde daarom vooraf de website, 3 concurrenten en wensen van hun doelgroep. Op basis daarvan maakte ik een outline van de inhoud van de pagina compleet met conversietips die we tijdens de sessie bespraken.
  • Maken van een content SWOT
    Een content SWOT is een onmisbare stap als je een contentstrategie maakt. Het bevat de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van je content en je contentproces. De SWOT maakte ik vooraf op basis van input en eigen onderzoek. Die bespraken we, zodat de communicatieadviseur de contentstrategie kon maken, met feiten en data kon onderbouwen en intern steun voor de strategie kon krijgen.

 

Je investering

Heb je een brandende marketingvraag die je graag opgelost wilt zien? De investering in een Powersessie is met opzet laagdrempelig en bedraagt €295 exclusief btw. 

Die investering betaalt zich gemakkelijk terug. Dankzij het resultaat dat je boekt en de rust en vertrouwen die dat geeft, want:

  • Je wéét straks met welke content je het gewenste resultaat behaalt.
  • Je wéét hoe je hoger in Google komt en je vindbaarheid verbetert.
  • En je wéét hoe je een bepaald lek in je marketing repareert.

 

Boek je Powersessie of stel je vraag

Deel jouw marketingvraag via onderstaand formulier. Dat is 100% vrijblijvend: we overleggen eerst of een Powersessie voor jouw vraag een goede oplossing is.

Mocht je vraag niet zo geschikt zijn voor een Powersessie dan meld ik dat, want ik wil graag dat je na afloop van de Powersessie supertevreden bent met de verkregen antwoorden en oplossingen.

Meer info Powersessie

Naam
Vertel iets meer over je vraag en vermeld om welke website het gaat
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.