Duidelijkheid, richting, bruikbaar advies

Tijdens een Marketing Mastermind zit je met een kleine groep collega-ondernemers en een marketingexpert aan tafel. Iedere deelnemer krijgt op een gestructureerde manier de gelegenheid een of meer brandende marketingvragen te stellen. Je tafelgenoten geven je advies en putten daarbij uit eigen ervaring en kennis.

Alle deelnemers zijn ondernemer, waardoor ze elkaar begrijpen, snappen waar de hindernissen zitten maar ook weten waar je de oplossing kunt zoeken. In een veilige groep kun je je twijfels en vragen delen, zodat je aan het eind van de dag weet wat je te doen staat. En als je wilt heb je na afloop ook een accountability partner en houden jullie elkaar de komende weken en maanden in het gewenste spoor.

Waarom een mastermind werkt

? Een duidelijke marketingstrategie
? Antwoord op je marketingvragen
? Handige kennis, tips en tools

Een Mastermind helpt bij …

In Masterminds zie je heel uiteenlopende vragen langskomen, van strategisch tot operationeel:

Vaak zie je dat iemand start met een meer strategische vraag en als die beantwoord is, we verder gaan met de operationele uitwerking ervan. Dat is het voordeel als je 40 minuten tijd hebt, dan kan er echt veel besproken worden.

Hoe ziet dat eruit?

Tijdens een mastermind sessie staat steeds één ondernemer gedurende 40 minuten in het middelpunt. Deze vertelt kort hoe zijn bedrijf eruit ziet en stelt vervolgens zijn meest brandende vraag. De andere ondernemers aan tafel geven hun feedback en oplossingen. Vaak begint dat met doorvragen zodat ook achterliggende vragen en issues boven komen drijven. Zo ontspint zich een discussie en wordt een weg voorwaarts zichtbaar. Is je eerste vraag beantwoord dan kun je verder met een volgende vraag. Die 40 minuten zijn helemaal voor jou.

Aan het eind van de sessie vatten we samen wat de beste vervolgacties zijn. Daarna is het de beurt aan de volgende ondernemer. Het mooie van een mastermind is dat je niet alleen veel leert als het jouw beurt is, maar dat ook de vragen van de anderen voor nieuwe inzichten en ideeën zorgen.

Extra kennissessies

Tijdens een Marketing Mastermind krijg je ook extra marketingkennis aangereikt tijdens twee interactieve kennissessies van 30 minuten. Die bieden extra aanvulling op de praktische inzichten en adviezen die je van je collega-ondernemers krijgt. Ze vormen ook een afwisseling met de onderlinge mastermindsessies. De onderwerpen worden mede door de deelnemers zelf bepaald: jullie stemmen op een aantal aangedragen onderwerpen. Zo sluiten de onderwerpen aan op de vragen die leven.

Je gastvrouw

Linda Krijns
Linda Krijns

Ik zit al bijna dertig jaar in het marketingvak, zowel in operationele als leidinggevende functies in kleine én grote bedrijven. De laatste 15 jaar ben ik ondernemer, help ik uiteenlopende bedrijven met hun marketing en geef ik trainingen.

Zelf deelnemen aan masterminds was voor mij een eye-opener. Je zit aan tafel met mede-ondernemers die je helemaal snappen. Maar ze hebben ook een zekere afstand en kijken objectiever naar jouw bedrijf en jouw vragen dan je zelf kunt. Ook omdat ze zelf vaak in een andere branche werken waardoor ze heel andere inzichten hebben. Die combinatie bleek voor mij toen ik zelf deelnam goud waard en dat wil ik met anderen delen.

Hoe, waar, wanneer

Eerstvolgende mastermind datum: volgt.

Een Marketing Mastermind dag duurt van 10 tot 16 uur en biedt plaats aan 3 tot 5 ondernemers. We kiezen voor een rustige, prettige locatie in Haarlem die van alle gemakken is voorzien en waarbij we op 1,5 meter van elkaar kunnen plaatsnemen. Natuurlijk met koffie, thee, gezonde en lekkere hapjes die je energie hoog houden en een smakelijke lunch.

De kosten voor deelname zijn €197 per persoon (exclusief btw).

Aanmelden

Aanmelden voor 16 juni is niet meer mogelijk. Wil je op een latere datum meedoen? Stuur dan een mail naar linda.krijns @ sstroop.nl Dat verplicht tot niets, maar ik informeer je over nieuwe data.