Het gevoel dat je krijgt als je ziet dat je voor belangrijke zoekopdrachten hoog in Google staat…
Baal je ervan dat jouw website slecht vindbaar is op bepaalde zoekopdrachten, terwijl concurrenten wel op de eerste pagina staan?
Wordt je site matig bezocht?
Nemen de bezoekers die je nu hebt nauwelijks actie?
Het zijn drie veelvoorkomende problemen die een gemeenschappelijke oorzaak hebben: te weinig vindbaarheid voor relevante zoekopdrachten. Deze problemen hebben gelukkig ook een gemeenschappelijke oplossing: content.
Content die aansluit bij de wensen, pijnpunten en intenties van je doelgroep.
Daarmee kom je hoger in Google, trek je de juiste bezoekers aan en stijgt het percentage bezoekers dat actie neemt op je site.
Hoger in Google
Iedereen wil hoger in Google komen te staan. Maar wat houdt dat precies in? Eigenlijk betekent het dat je op de eerste pagina met zoekresultaten wilt komen zonder dat je Google daarvoor betaalt. Idealiter wil je zelfs bij de bovenste drie resultaten in Google staan. Die krijgen samen namelijk zo’n 75% van alle kliks.
Sta je op de tweede pagina dan ben al bijna onvindbaar. Sta je nog verder weg, dan zal die pagina weinig organisch tot geen verkeer via Google trekken.
Alleen zijn die eerste drie plekken (en trouwens de hele eerste pagina) felbegeerd. Dat betekent dat er veel concurrentie is en die bied je alleen het hoofd met doordachte, consistente acties.
Content is de sleutel tot vindbaarheid
De belangrijkste sleutel tot een goede positie in Google is content. Content die de zoeker kwaliteit biedt in de vorm van een passend en betrouwbaar antwoord. Content die gemakkelijk en prettig leesbaar of kijkbaar is. En content die op een website staat die snel en gebruiksvriendelijk is.
Het Beter Vindbaar Actieplan helpt je dat te realiseren. Het geeft je een handzaam en praktisch overzicht van de acties die je moet nemen om beter vindbaar in Google te worden.
Neem je die acties, dan zie je echt resultaat. En dat voelt héél goed zoals je onderaan deze pagina kunt lezen.
Resultaten Beter Vindbaar Actieplan
Met het Vindbare Content Actieplan krijg je een praktisch en uitvoerbaar overzicht van alle te nemen stappen om hoger in Google te komen. Je krijgt:
- Inzicht in de wensen en pijnpunten van je doelgroep
- Een overzicht van kansrijke én relevante zoekopdrachten
- Een lijst met de zoekopdrachten die het beste aansluiten op je aanbod
- Overzicht van quick wins: waarmee ben je al bijna vindbaar en welk duwtje is nodig
- Een contentkalender met ideeën voor content die aansluiten op die zoekopdrachten
- Per bestaande verkooppagina alle stappen om die te optimaliseren (max 5 pagina’s)
- Concreet advies om meer inkomende links te realiseren
- Een technische audit van je website, zodat je die waar nodig kunt laten verbeteren
Met deze stappen kun je alle benodigde acties nemen om beter vindbaar te worden. Ze zijn zo beschreven dat je geen technische kennis nodig hebt. Jouw kennis van je bedrijf, doelgroep en vak is meer dan voldoende.
Je kunt zelf aan de slag gaan met de adviezen uit het plan, iemand van je team vragen bepaalde acties op zich te nemen of je besteedt acties uit. Bijvoorbeeld het laten (her)schrijven van nieuwe artikelen. Met een tekstschrijver naar keuze of een gespecialiseerde redacteur via Sstroop.
Werkwijze Beter Vindbaar Actieplan
Een plan om hoger in Google te komen en beter vindbaar te worden vraagt om research, enkele onmisbare tools en een analytische blik. De werkwijze om zo’n actieplan te maken omvat de volgende stappen:
1. Een onderzoek naar de zoekopdrachten die je doelgroep gebruikt
Welke woorden gebruiken ze en welke vragen stellen ze? Kunnen ze daar snel een goed antwoord op vinden via Google? Heb jij wellicht een antwoord dat beter aansluit?
2. Een analyse van concurrerende sites
Met welke websites concurreer je in Google? Dat zijn vaak niet (alleen) je economische concurrenten. Voor welke zoekopdrachten zijn zij goed vindbaar en welke inzichten geeft dat? Zijn die zoekopdrachten ook voor jouw bedrijf relevant? Hoe hebben ze dat gedaan en wat kun jij daarvan leren? Met specialistische tools analyseren we concurrerende websites op afstand. Zo ontdekken we voor welke zoekopdrachten zij goed vindbaar zijn en hoe ze dat hebben gedaan. Waardevolle informatie die heel veel inzicht geeft.
3. Research naar zoekopdrachten met een koopintentie
Veel bedrijven maken mikken op vindbaarheid van vrij algemene termen. Dat is op zich okay, want het verbetert je naamsbekendheid: men leert je langzaam kennen. Maar om leads en omzet te realiseren moet je ook vindbaar zijn voor zoekopdrachten met een koopintentie of een intentie tot actie. Die zijn meestal specifiek. Dus niet (alleen) vindbaar worden voor ‘leiderschap’ maar voor ‘training leiderschap’ of ‘leiderschapscoach’.
4. Analyse van quick wins in vindbaarheid
Voor sommige zoekopdrachten staat je website op de tweede pagina met zoekresultaten. Afhankelijk van de concurrentie hebben die vaak maar een beperkt duwtje nodig om naar die eerste pagina te stijgen. Je krijgt een overzicht van deze quick wins én van de bijbehorende actie die de vindbaarheid van deze pagina’s verbeteren.
5. Een haalbaarheids- en concurrentieanalyse
Bedenk dat je concurrentie in Google vaak al jaren bezig is om te investeren in seo en vindbaarheid. Dat haal je niet zo maar in. Zeker niet als je site in de ogen van Google nog weinig autoriteit heeft opgebouwd. Daarom maakt het actieplan onderscheid tussen zoekopdrachten die gemakkelijk te realiseren en zoekopdrachten die op de middellange of lange termijn te realiseren zijn.
Kosten Actieplan
De kosten voor dit Beter Vindbaar Actieplan zijn € 950 exclusief btw.
Dat aanbod geldt voor websites die draaien op 1 domeinnaam (zonder subdomeinen) en maximaal 10.000 bezoekers per maand. Is je website groter of heeft deze meer bezoekers, dan vraagt dat mogelijk meer tijd. In dat geval wil ik graag eerst meer informatie om te zien of dit Actieplan past of dat een maatwerkofferte nodig is.
Het gevoel bij goede vindbaarheid

Hoe Sstroop beter vindbaar werd
Practice what you preach natuurlijk.
Dus maakte ik bovenstaand actieplan niet alleen voor klanten maar medio 2019 ook voor sstroop.nl
Het eerste resultaat was dat deze site al vrij snel voor een aantal gerichte zoekopdrachten een top 3 positie had. Bijvoorbeeld voor ‘content abonnement’ , ‘social media uitbesteden’ en ‘training contentplanning’.
Een tweede resultaat was dat het aantal bezoekers in een jaar tijd meer dan verdubbelde (van 1300 naar 3100 bezoekers per maand). Dat betekende ook meer nieuwsbriefabonnees, meer aanvragen etc.
En dat voelt heel goed kan ik je vertellen 🙂
Wil je dit ook? Stuur een mailtje via de knop of gebruik het formulier onderaan deze pagina.