Content creatie uitbesteden

content creatie uitbesteden

We maken veel content voor websites, social media, nieuwsbrieven én offline toepassingen. Voor B2B, B2C, profit en non-profit. Content die gezien mag worden en die jou zichtbaar maakt.

Voordelen van effectieve content

We krijgen met zijn allen steeds meer content voor onze kiezen. Wil je met jouw organisatie daar nog meer content aan toevoegen dan moet je weten wat je doet en maakt. Dat betekent dat goede content begint met een goede strategie. Want alleen dan:

  • Vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf
  • Krijg je meer relevante bezoekers op je website
  • Gaan mensen de interactie met je aan
  • Realiseer je meer leads
  • Verstrek je de reputatie van je bedrijf in de gewenste richting

Geen strategie? Geen content…

Daarom gaan we zonder strategie niet voor je aan de slag met het maken van content. Dat klinkt wat streng, maar de reden is dat content zonder goed onderbouwde strategie geen zoden aan de dijk zet. Dat is niet in jouw belang. Daarom praten we eerst over strategie voor we aan het produceren en publiceren slaan.

Mogelijk ligt er al een contentmarketingstrategie, mogelijk is er nog helemaal niets voorhanden. In het eerste geval komen we graag met je praten over de bestaande strategie en hoe die bevalt. In het tweede geval moeten we deze strategie formuleren. De reden voor deze aanpak is dat je zonder strategie content maakt die:

  • (Net) niet je ideale doelgroep raakt
  • De echte pijnpunten of wensen van je doelgroep niet adresseert
  • 13 in een dozijn content is

Als je een blog op je site hebt dat wel bezoekers trekt, maar te weinig leads of omzet oplevert, dan zit de oorzaak vrijwel altijd in een van deze drie punten. Met een goede strategie voorkom je dat en maak je content die wel effectief is. En daar gaan we voor…

Content creatie: dit doen we

Natuurlijk maken we voor diverse klanten uiteenlopende teksten voor het web. Teksten die vlot en op de doelgroep geschreven zijn en geoptimaliseerd voor zoekmachines. Daarvoor werken we met verschillende tekstschrijvers die allemaal hun eigen specialisaties hebben. Bijvoorbeeld in de horeca, food & dranken, duurzaamheid, recruitment & HR, psychologische en sociale of juist technische onderwerpen.

Maar tekst zonder beeld is letterlijk maar een deel van het verhaal. Daarom schakelen op verzoek ook een ervaren vormgever in, die beeldkeuzes maakt, beelden aanpast en bijvoorbeeld call to action knoppen maakt, complexe illustraties, SlideShare presentaties, eBooks of wat er op grafisch gebied maar gevraagd wordt. Natuurlijk allemaal conform de gevoerde huisstijl of andere designwensen. Wat maken we dan? Bijna te veel om op te noemen, dus we noemen een paar soorten content:

  • Online en offline teksten van 300 tot 3000 woorden
  • Uiteenlopende content voor nieuwsbrieven
  • Treffende facts & figures voor branches, producten & diensten
  • Korte, catchy social media updates of juist langere berichten voor Pulse op LinkedIn of notities op Facebook
  • eBooks, kort en lang

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk bij alles wat we maken. Toch schrijven we in eerste instantie voor mensen en daarna pas voor Google. Het zijn immers mensen die je content moeten liken of delen. Die erop reageren, die binnen enkele seconden beslissen of ze wel verder willen lezen dan de inleiding en of ze je geloven en vertrouwen.

Hoe doen we dat?

Dat is eigenlijk vrij simpel. We maken content op incidentele basis of met een abonnement.|
Bij incidentele content gaat het vaak om:

  • Een nieuwe website of een site die flink op de schop gaat
  • De start van een nieuw project waarvoor content nodig is
  • Nieuwe producten of diensten die aandacht verdienen
  • Een nieuwe doelgroep die aangesproken moet worden

Een abonnement komt van pas als je:

  • Continu relevant wilt blijven voor je doelgroep
  • Gestaag je website wilt uitbreiden en zo je autoriteit en reputatie vergroot

Bij een abonnement maken we volgens een afgesproken frequentie en binnen de strategie blogs. Ieder blog is uiteraard geoptimaliseerd voor vindbaarheid in Google. Die kun je vervolgens zelf op je website plaatsen, maar wij kunnen dat ook voor je doen. We zorgen dan tegelijkertijd voor rechtenvrije afbeeldingen en illustraties. Andere extra’s bij het blogabonnement zijn promotie via social media en/of nieuwsbrieven.

Interesse in het uitbesteden van content creatie?

Laat ons weten wat je zoekt en wat je wilt bereiken via onderstaand formulier. We sturen je dan binnen enkele dagen een voorstel. Dat is natuurlijk geheel vrijblijvend, dus aarzel niet!

© Sstroop 2012-2017