Content creatie uitbesteden

Wil je het maken van content uitbesteden? Wij maken content op eenmalige basis en bieden content abonnementen

We maken veel content voor websites, social media, nieuwsbrieven én offline. Voor B2B, B2C, profit en non-profit. Content die gezien mag worden en die je bedrijf zichtbaar maakt.

Content creatie: dit doen we

Natuurlijk maken we voor diverse klanten uiteenlopende teksten. Teksten die vlot en op de doelgroep geschreven zijn en geoptimaliseerd voor zoekmachines. Daarvoor werken we met verschillende tekstschrijvers die allemaal hun eigen specialisaties hebben. Bijvoorbeeld in de horeca, food & dranken, duurzaamheid, recruitment & HR, ICT, finance, psychologische, maatschappelijke of juist technische onderwerpen.

We werken bijvoorbeeld voor American Express, RPO-specialist Recruitin, verpakkingsleverancier Pack Company, IVS Opleidingen en COURIUS, consultants en coaches op het gebied van team- en organisatieontwikkeling.

Voor hen maken we veel tekstcontent. Maar tekst zonder beeld is letterlijk maar een deel van het verhaal. Daarom schakelen afhankelijk van de wensen soms ook een ervaren vormgever in. Deze maakt beeldkeuzes, call to action knoppen, complexe illustraties, SlideShare presentaties, eBooks of wat er op grafisch gebied maar gevraagd wordt. Natuurlijk allemaal conform de gevoerde huisstijl of andere designwensen. Natuurlijk werken we ook samen met vaste vormgevers van klanten zelf.

Wat maken we dan? Bijna te veel om op te noemen, dus we noemen een paar soorten content:

  • Online en offline teksten van 300 tot 3000 woorden
  • Uiteenlopende content voor nieuwsbrieven
  • Treffende facts & figures voor branches, producten & diensten
  • Korte, catchy social media updates of juist langere berichten voor Pulse op LinkedIn of notities op Facebook
  • eBooks, kort en lang

Zoekmachineoptimalisatie is belangrijk bij alles wat we maken. Toch schrijven we in eerste instantie voor mensen en daarna pas voor Google. Het zijn immers mensen die je content moeten liken of delen. Die erop reageren, die binnen enkele seconden beslissen of ze wel verder willen lezen dan de inleiding en beslissen of ze je geloven en vertrouwen.

Hoe doen we dat?

Dat is eigenlijk vrij simpel. We maken content op incidentele basis of met een abonnement.|
Bij incidentele content creatie gaat het vaak om:

  • Een nieuwe website of een site die flink op de schop gaat
  • De start van een nieuw project waarvoor content nodig is
  • Nieuwe producten of diensten die aandacht verdienen
  • Een nieuwe doelgroep die aangesproken moet worden

Een content abonnement komt van pas als je:

  • Continu relevant wilt blijven voor je doelgroep
  • Gestaag je website wilt uitbreiden en zo je autoriteit en reputatie structureel wilt vergroten
  • Verzekerd wilt zijn van continue content voor nieuwsbrieven en social media

Bij een content abonnement maken we volgens een afgesproken frequentie en binnen de strategie blogs. Die kun je vervolgens zelf op je website plaatsen, maar wij kunnen dat ook voor je doen. We zorgen dan tegelijkertijd voor rechtenvrije afbeeldingen en illustraties. Andere extra’s bij het blogabonnement zijn promotie via social media en/of nieuwsbrieven. Hier lees je meer over de content abonnementen.

Effectieve content op basis van een strategie

We krijgen met zijn allen steeds meer content voor onze kiezen. Wil je met jouw organisatie daar nog meer content aan toevoegen dan moet je weten wat je doet en maakt. Dat betekent dat goede content begint met een goede strategie. Content zonder goed onderbouwde strategie zet namelijk geen zoden aan de dijk. Daarom praten we eerst over de te volgen strategie voor we aan het produceren en publiceren slaan. Dan weet je zeker dat je content

  • Je ideale doelgroep raakt
  • De echte pijnpunten of wensen van je doelgroep adresseert
  • Geen 13 in een dozijn content is

Als je een blog op je site hebt dat wel bezoekers trekt, maar te weinig leads of omzet oplevert, dan zit de oorzaak vrijwel altijd in een van deze drie punten. Met een goede strategie voorkom je dat en maak je content die wel effectief is. En daar gaan we voor…

Visie op content

Behalve strategie, hebben we nog enkele extra uitgangspunten die in onze ogen nodig zijn om onderscheidende content te maken, die het gewenste resultaat boekt. Zo vinden we het belangrijk om verschillende soorten content te maken en bestaat de ideale mix in onze ogen uit content die (beurtelings) informeert, service biedt, inspireert en entertaint. Daarnaast moet belangrijke content voldoen aan een van de zogenaamde SHITT-criteria: Scherp, Helpend, Intrigerend, Trendsettend of Tijdloos.

Houd daarbij bovendien rekening met de kansen en mogelijkheden van offline contentmarketing en er ontstaat content die je marketingdoelstellingen echt realiseert.

Overweeg je om content creatie uit te besteden?

Laat ons weten wat je zoekt en wat je wilt bereiken via onderstaand formulier. We nemen dan meestal binnen 1 werkdag contact op en komen vervolgens met een voorstel. Dat is natuurlijk geheel vrijblijvend, dus aarzel niet!

 

© Sstroop 2012-2019