Facebook Clinic. Voor jou en/of je team

 

Facebook Clinic

Boek je weinig resultaat met de zakelijke pagina op Facebook voor je bedrijf of organisatie?

Worstel je met het plaatsen van interessante en inspirerende berichten en vraag je je af:

  • Met welke berichten je meer reacties krijgt?
  • Hoe vaak je nou iets moet plaatsen voor het beste resultaat?
  • Waarom het zoveel tijd kost, dat moet toch sneller kunnen?
  • Hoe je echte leads en/of omzet uit je pagina haalt?

Wanhoop dan niet langer, want dit zijn veel voorkomende problemen waar echt een oplossing voor bestaat.

Een bedrijfspagina op Facebook kan veel voor je bedrijf betekenen. Mits je weet wat Facebook van je vraagt, hoe Facebook ‘het spel’ beïnvloedt en met welke content je mensen kunt verleiden om je pagina niet alleen passief te volgen, maar ook echt iets met je content gaan doen. Zoals:

  • Je berichten delen met anderen
  • Zich abonneren op je nieuwsbrief
  • Je artikelen lezen
  • Je video’s bekijken
  • Klant worden

Interactie op je pagina is van cruciaal belang voor het zakelijk succes van je pagina. Gemiddeld ziet namelijk slechts een beperkt deel van je volgers een update van je pagina. Dat percentage varieert van een schrikbarend lage 2% tot 45%, afhankelijk van de interactie op en met je pagina en het betreffende bericht.

Is je pagina heel stil, dan ziet dus slechts 1 op de 50 mensen je update en is je pagina zakelijk van weinig waarde. Maar dat kun je dus ook positief beïnvloeden tot wel 45% zichtbaarheid (of meer). Dat maakt nogal verschil als je kennis, diensten of evenementen wilt delen…

Wil je veel meer uit je Facebook pagina halen, dan is een uitgekiende Facebook strategie de manier om resultaat te boeken. Die strategie is een belangrijke pijler van deze Facebook clinic.

Inhoud Facebook clinic

Tijdens deze Facebook clinic tackelen we de problemen die jij en/of je team met je Facebook pagina zoal tegenkomt. We

  • Analyseren Facebook pagina zoals die nu is. Wat kan er beter?
  • Bespreken wat je van de pagina verwacht en formuleren een uitgekiende strategie om dat doel te bereiken
  • Kijken met welke content je de harten van je potentiële klant verovert
  • Kiezen de best passende Facebook functionaliteiten om je doelen te bereiken
  • Maken slimme integraties van Facebook met je overige marketing en communicatie
  • Gaan desgewenst in op de vele advertentiemogelijkheden
  • Verkennen de tools die het Facebook leven veel gemakkelijker maken

Over de Clinic

De clinic duurt ongeveer 3 uur en de exacte inhoud hangt af van jouw wensen en mogelijkheden. Zo kunnen we de geboden informatie op diverse Facebook ervaringsniveaus afstemmen.
De clinic is geschikt voor teams, maar ook voor een zelfstandig ondernemer die zich in alle rust met deskundige hulp in Facebook wil verdiepen.

Vooraf maken wij in ieder geval een analyse van de pagina en van enkele concurrenten. Zo kijken we met een objectieve blik naar wat goed en wat niet zo goed werkt en die uitkomsten delen we natuurlijk met jou. Zo kent de clinic een vliegende start. Deze incompany clinic kunnen we bij jou in huis of op een inspirerende locatie buiten de deur verzorgen.

Over de trainer

Linda KrijnsLinda Krijns is al vele jaren zakelijk actief op diverse social media. Mensen kenmerken haar als een strategische trainer. Natuurlijk is het interessant om te weten waar welk knopje zit en wat je daarmee kunt, maar de knoppenfuncties veranderen om de haverklap. Je krijgt duurzamer resultaat als je de strategische mogelijkheden van social media benut, met content waar je potentiële klant op zit te wachten.

 

 

Heb je vragen over de clinic of wil je een offerte? Bel gerust met Linda Krijns op 06 23 523 763 of stuur een mailtje naar info [at] sstroop.nl

© Sstroop 2012-2018