Een effectieve
contentstrategie
& contentplan in een dag
Een contentstrategie is onmisbaar als je met jouw content bepaalde doelen wilt realiseren. Bovendien zorgt een goede contentstrategie ervoor dat je niet te veel doet, maar ook niet te weinig.
De grote valkuil voor professionals en organisaties waarbij het aanbod om hun kennis en expertise draait is dat ze zich juist te veel op het delen van stukjes kenniscontent richten. Maar dat werkt tegenwoordig onvoldoende omdat er al teveel van dat soort content is. Dat vraagt om een andere contentstrategie.
Resultaten contentstrategie
Een contentstrategie helpt je om de expertise, kwaliteiten én het aanbod van jou of je organisatie beter zichtbaar en vindbaar te maken zodat je:
- Bekendheid, vindbaarheid en reputatie groeien
- Gezien, gewaardeerd en gevraagd wordt
- Je onderscheidt van andere kennisaanbieders
Een goede contentstrategie realiseert deze en andere doelen en is de basis voor een duidelijk stappenplan om deze doelen te bereiken. Dat stappenplan is je contentplan. Het omvat de strategie en heel praktische contentacties die voor jou belangrijk zijn. Zo weet je exact wat je wel en niet moet doen zodat jouw doelgroep je ontdekt, waardeert en vertrouwt.
Dat is precies wat we met de Content strategiedag doen.
Resultaat Content strategiedag
Aan het eind van de Content strategiedag heb je die effectieve strategie plus contentplan in handen, waardoor je meer rust, focus en impact krijgt en weet:
- Welke soorten content je deelt (onderwerpen en formats)
- Waar je die deelt en hoe vaak
Een extra voordeel is dat je aan het eind van de dag het framework kent waarmee je in de toekomst een contentstrategie kunt aanpassen of een nieuwe contentstrategie kunt maken.
Voor en tijdens de strategiedag
We werken gedurende deze dag samen aan jouw contentstrategie en contentplan volgens een beproefd framework en stappenplan. Dat doen we op basis van voorwerk zodat we alle benodigde feiten en data goed op een rij hebben. Voor de strategiedag werk ik namelijk het volgende voor je uit:
- Voorstel voor je doelen en KPI’s
- Analyse van concurrerende content
- Analyse van je website en social media accounts
- Verdieping klantpersona’s en klantreis
Dit stuur ik je vooraf toe zodat je feedback kunt geven. Met deze informatie kunnen we tijdens de Content Strategiedag samen extra veel meters maken en een effectieve contentstrategie en contentplan maken.
'Tijdens het 1-op-1 traject hebben we samen een contentstrategie opgesteld voor Legalbylegal. Onder andere door het inventariseren van de klantreis, opstellen van KPI’s en het maken van een content SWOT. Naast onderzoek op strategisch niveau is Linda ook mega creatief en schudt ze het ene na het andere content idee uit haar mouw. Wat ook nog eens echt past binnen ons merk. Door haar realistische blik op de haalbaarheid van ideeën, kon ik na de contentstrategiedag meteen aan de slag met de opgedane kennis. Dank Linda!'
Charlie ten Berge, marketing & communicatieadviseur Legalbylegal
Beproefd contentstrategie framework
Dankzij ruim 30 jaar marketingervaring bij heel uiteenlopende organisaties heb ik een framework ontwikkeld waarmee we samen stap voor stap een onderbouwde en effectieve contentstrategie maken.
Dit framework gebruik ik ook tijdens de Training Contentstrategie die ik voor Frankwatching verzorg.
Binnen het framework combineer ik het analyseren van verschillende data met een flinke dosis creativiteit. Maar altijd met veel oog voor het speelveld waarin jouw organisatie, expertise en content zich begeven, want dat is cruciaal.
Voor wie is de Content strategiedag geschikt?
Deze dag is geschikt als je een zelfstandige kennisprofessional bent of als je als communicatieadviseur zelf verantwoordelijk bent voor de contentstrategie en content creatie van jouw organisatie.
Voor een goed resultaat is het belangrijk dat je tijdens de Content strategiedag zelf kleine en grote knopen kunt doorhakken over je contentkoers.
Content strategiedag praktisch
- De Content strategiedag kan bij jou op locatie plaatsvinden.
- Het is een 1-op-1 trainingsdag vol ruimte voor jouw eigen vragen
- Vooraf lever je in overleg beschikbare data en informatie aan.
Ik maak een aantal analyses op basis van die data en doe extra onderzoek.
De kosten voor deze Content strategiedag bedragen €1485 excl. 21% btw.
De helft van dit bedrag betaal je vooraf, de andere helft achteraf.
Over Linda Krijns
Als contentstrateeg werk ik vooral voor kennisprofessionals en kennisintensieve organisaties. Veel expertise krijgt namelijk niet de etalage en aandacht die deze verdient. Soms zie je zelfs dat degenen die het hardst roepen maar minder expertise hebben, toch meer expertstatus toegedicht krijgen. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Sinds 2008 heb ik me gespecialiseerd in online marketing en content: van blogs tot whitepapers, van seo tot social media en van podcasts en video tot PR. Daarnaast geef ik trainingen, zowel incompany als voor Frankwatching.
Een sterk expertmerk dankzij je contentstrategie
Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier. Laat weten wat je wilt bereiken of stel je vragen als je die hebt. Meestal krijg je binnen een werkdag antwoord.