Contentmarketingplan

een doordacht contentmarketingplan waarmee je doelstellingen realiseert en duurzaam rendement behaalt

Contentmarketing luistert nauw, wil het effectief zijn. Het is essentieel dat je weet met welke content je echt voorziet in de wensen en vooral de pijnpunten van je klant of doelgroep. Slaag je daarin, dan heb je content die gevonden, gewaardeerd en gedeeld wordt. Wij noemen dat content met duurzaam rendement. Dat rendement hangt samen met je doelstellingen, denk aan:

  • Grotere naamsbekendheid en zichtbaarheid
  • Een duidelijke merkidentiteit en groeiende reputatie
  • Betere vindbaarheid in Google en daardoor meer gerichte bezoekers op je website
  • Meer leads, informatie- en offerteaanvragen
  • Groeiende zichtbaarheid in de media

Om die doelstellingen te behalen en gedurende lange tijd het gewenste rendement uit content te halen is een goed doordachte strategie onmisbaar. Zonder strategie kun je (laten) bloggen of video’s maken tot je een ons weegt, maar is het vrijwel onmogelijk om tegen de dagelijkse stroom nieuw gepubliceerde content op te boksen en op te vallen. Die strategie vormt de kern van een contentmarketingplan.

Inhoud en werkwijze contentmarketingplan

We starten met een intake waarin je aangeeft welke wensen en doelen je hebt en waar je nu knelpunten ziet.

Daarna doen we eerst deskresearch, waarin we:

  • Je marketing tot nu toe analyseren
  • De marketing van enkele concurrenten analyseren
  • Verkennen welke kansen Google biedt op verbeterde vindbaarheid

Dit resulteert in een marketing SWOT die we met jou en/of je MT bespreken. In dat gesprek inventariseren we ook kenmerken, wensen en pijnpunten van je doelgroep(en).

Daarna werken we een volledig contentmarketingplan uit, compleet met een gedetailleerde contentkalender voor een jaar en de tactieken waarmee je met die content je doelgroep benadert. Denk daarbij aan inzet van de website, seo (vindbaarheid in Google), e-mailmarketing, social media marketing, PR en andere communicatiekanalen.

Een plan bevat ook duidelijke KPI’s. Alles wat je meet, wordt immers ook gemanaged. Dat is niet alleen een voorwaarde voor succes, maar ook de beste manier om je investering in het plan snel terug te verdienen. Je investeert namelijk alleen nog maar in content die echt rendement oplevert. Dat scheelt tijd en geld (en een heleboel frustratie).

Enkele van onze klanten

KLanten van Sstroop Contentmarketing

Kosten, planning en mogelijkheden

Heb je vragen over wat een contentmarketingplan voor jouw bedrijf kan betekenen? Of wil je weten hoe lang het duurt voor een plan er ligt en wat de kosten zijn? Vraag dan geheel vrijblijvend informatie via onderstaand formulier. We komen binnen 1 werkdag bij je terug om je vragen te beantwoorden!