Content abonnement

Zit je  verlegen om echt goede content? Content die vindbaar is en die je doelgroep aanspreekt en overtuigt? Met een content abonnement weet je zeker dat je elke maand structureel aan je vindbaarheid en reputatie werkt.

Effectieve content

Goede content is informerend, adviserend of amuserend. Je geeft bijvoorbeeld blijk van een heldere mening, je helpt iemand een eind op weg om iets te bereiken, geeft inzicht in nieuwe ontwikkelingen of weet te inspireren of te vermaken. Zo etaleer je wat je voor iemand kunt betekenen.

Dat lukt vaak het best met content die een verdiepingsslag biedt. En verdiepende content heeft nog een ander voordeel: het sluit veel beter aan bij de zoekintentie die mensen hebben als ze iets gaan zoeken in Google. Content die goed aansluit bij zoekintenties en gerichte vragen krijgt een hogere positie.

Daarom ligt in onze abonnementen de focus op content die iets langer is dan je bij andere aanbieders vindt. Simpelweg omdat we weten dat onze klanten niets opschieten met korte tekstflodders. Maar wel met content die echt aansluit bij de wensen en zoekvragen van hun doelgroep.

Soorten content abonnementen

Content die effectief is vraagt maatwerk en onze content abonnementen starten daarom altijd met een inventarisatie. We kijken allereerst naar je doelstellingen, want wil je bijvoorbeeld content die gaat scoren in Google of juist op social media? Wil je consumenten aanspreken of juist beslissers bij bedrijven? Of wil je misschien je werkgeversmerk gaan laden?

Verschillende doelstellingen vragen om een verschillende aanpak en contentstrategie. Daarna kijken we naar aanvullende wensen, naar je doelgroep, naar je positie in Google en naar de concurrentie in Google en op social media. Daar rolt een contentstrategie, onderwerpen en kalender uit.

Om je een idee te geven van de mogelijkheden vind je hier twee opties voor een content abonnement.

Smart content abonnement

Met een Smart content abonnement, ontvang je volgens de afgesproken frequentie een artikel op maat. Dat kan een relatief kort artikel zijn (van maximaal 500 woorden), maar ook longcopy van 1000 woorden of meer. Ook de vorm kan verschillen, denk maar aan:

  • Pakkende artikelen voor een groot publiek
  • Interviews
  • HoeDoe artikelen
  • Zogenaamde lijstjes artikelen (10 tips om…)
  • Overzichtsartikelen die een specifiek onderwerp van A tot Z belichten

Deze artikelen schrijven we vaak op basis van deskresearch, maar ook op basis van interviews met medewerkers of externe partijen die hun kennis delen.

Premium content abonnement

Bij een Premium content abonnement krijg je niet alleen de afgesproken artikelen, maar verzorgen we ook een aantal extra’s. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Begeleidende afbeeldingen passend bij je merk en huisstijl
  • Visuals en video’s waarmee je een artikel kunt promoten (op social media)
  • Content voor nieuwsbrieven
  • Vertalingen van de gemaakte content

Nieuwe website, nieuwe dienst of product?

Ga je starten met een nieuwe website of een nieuw subdomein op een website, dan bieden we daar een speciaal content pakket voor aan. Dat content abonnement voorziet in alle belangrijke elementen om die nodig zijn voor een vliegende start. We maken bijvoorbeeld een aantal pagina’s voor je site en schrijven een x aantal blogartikelen.
Content abonnementen worden uitgevoerd door gespecialiseerde redacteuren

Werkwijze

Mogelijk heb je al een contentstrategie en/of een contentkalender. In dat geval kunnen we snel aan de slag met de creatie van content. In alle andere gevallen formuleren we eerst een contentstrategie, zodat we zeker weten dat we met de juiste content aan de slag gaan. Je krijgt advies over vorm, lengte, onderwerpen en inhoud van artikelen

Daarna start het maken van content volgens de afgesproken frequentie en met eventuele extra’s. We werken met verschillende redacteuren die ieder hun eigen specialisaties hebben. Ieder artikel is natuurlijk geoptimaliseerd voor zoekmachines en komt vergezeld met instructies om de tekst goed te plaatsen. Ook is een correctieronde altijd inbegrepen.

Bij longcopy artikelen (minimaal 1000 woorden) die als doel hebben om een bepaalde positie in Google te realiseren, doen we extra onderzoek naar de mogelijkheden om zo hoog mogelijk te komen. Op die manier kunnen we een verdiepend artikel schrijven dat meer waarde biedt dan de artikelen die nu voor een bepaalde zoekopdracht op de eerste pagina van Google staan.

Longcopy werkt heel goed bij B2B marketing en bij doelgroepen die veeleisend zijn. Ze werken ook goed voor consumentenproducten en diensten die niet in een impuls gekocht worden.

Veel klanten nemen een abonnement voor een half of heel jaar. Omdat we hier wel van letters houden, maar niet van de zogenaamde ‘kleine lettertjes’, kun je een content abonnement per maand opzeggen en zit je dus nergens aan vast.

Waarom het echt werkt

Google laat zich niet manipuleren, het laat zich wel sturen. Google kijkt namelijk naar de waarde die een webpagina biedt aan bezoekers. Dan draait het om inhoud en de geboden informatie, om het goed inrichten van de pagina en om het realiseren van inkomende links. De eerste twee elementen verzorgen wij op basis van het abonnement dat je bij ons afsluit. Over het realiseren van inkomende links kunnen we je altijd adviseren.

Nieuwsgierig?

Geef via onderstaand formulier je wensen of vragen aan en we nemen snel contact met je op. Op basis van je wensen komen we dan met een vrijblijvend voorstel.

 

 

© Sstroop 2012-2018