Content abonnement of contentpakket

De juiste content

Met een content abonnement krijg je de afgesproken hoeveelheid artikelen die je voor een bepaalde periode nodig denkt te hebben.

Dat kan in 1 keer (als een contentpakket) of gespreid over de tijd als dat beter aansluit bij je strategie. Bijvoorbeeld per maand, per kwartaal of per (half) jaar.

Expertcontent

Sstroop werkt voor ondernemers en bedrijven die zich positioneren als expert of kennisleider. Een echte expertpositie is niet iets dat je kunt claimen: je moet het verdienen.

Content die goed laat zien welke expertise & kennis je in huis hebt, ondersteunt dat. Dat vraagt wel om iets meer dan doorsnee blogs.

Altijd de juiste content

Beschik jij of je organisatie over specifieke kennis en expertise die je beter zichtbaar wilt maken, zodat mensen je zien als een expert of kennisleider? Dan kun je niet zonder goede content die je kennis op overtuigende én consistente wijze etaleert. Met een content abonnement werk je structureel aan je vindbaarheid, zichtbaarheid en reputatie. Je krijgt dan de afgesproken hoeveelheid artikelen die je voor een bepaalde periode nodig denkt te hebben. 

Specialist in expertcontent

Uit onderzoek blijkt dat blogartikelen die je expertise tonen en voor kennisleiderschap zorgen, langer zijn dan gemiddeld. Afhankelijk van de branche zelfs veel langer dan gemiddeld: vanaf 1600 woorden. Maar lengte is allesbehalve doorslaggevend (gelukkig). Expertcontent moet vooral intellectueel zijn én prikkelend. Het moet kennis delen, maar wel zo dat deze gemakkelijk te consumeren is. En ten slotte moet het vaak concrete data en referenties bevatten. Alleen dan draagt het bij aan kennisleiderschap. Dat vraagt het nodige van de maker, maar als je als opdrachtgever goed samenwerkt met een vakkundig tekstschrijver, ontstaan hele mooie dingen!

Ervaren en gespecialiseerde redacteuren

Expertcontent vraagt om redacteuren die schrijversvakmanschap combineren met inhoudelijke kennis. Bijvoorbeeld omdat ze eerder een andere opleiding volgden, in een bepaald vakgebied werkzaam waren of jarenlange ervaring hebben als tekstschrijver in een specifieke branche. Geen allround redacteuren dus maar tekstspecialisten.

Daarom werkt Sstroop met een flexibele groep ervaren redacteuren die ieder gespecialiseerd zijn in een of meer specifieke onderwerpen. Denk aan HR & recruitment, IT, financiën, marketing, food of reizen. Afhankelijk van je vraag koppelen we je aan een redacteur die bekend is met je vakgebied, doelgroep, branche, toonzetting en andere wensen. Deze krijgt een goede briefing zodat hij/zij precies weet wat gevraagd wordt.

Werkwijze content abonnement

Goede content is voor iedere organisatie anders. De een wil vooral content die online zichtbaarheid en vindbaarheid realiseert, de ander wil sitebezoekers overtuigen van de aanwezige expertise of voordelen. Vaak moet goede content beide doen en met onze content abonnementen en content pakketten spelen we in op die wens. Onze werkwijze ziet er als volgt uit:

1. Inventarisatie

We vragen naar je doelstellingen en specifieke wensen. Daarbij kijken we naar je doelgroep, website, andere communicatiemiddelen en naar de (concurrerende) content die er al is.

2. Onderbouwd voorstel

Op basis van de inventarisatie en de laatste inzichten en data over expertcontent, doen we een onderbouwd voorstel voor een content abonnement of pakket. Dat bevat een concreet voorstel voor onderwerpen, formats en frequentie. In het voorstel zorgen we bovendien voor een logische onderlinge samenhang tussen de elementen.

3. Redacteur gaat aan de slag

Is dat akkoord, dan verzamelen we in overleg de benodigde kennis of bronnen. Die vormen de basis van de briefing die de geselecteerde redacteur krijgt. Op basis van desk research en/of interviews schrijft deze vervolgens de gewenste artikelen, case studies, whitepapers of onderzoeksverslagen. Hoe de vorm van je content ook is, we optimaliseren altijd voor vindbaarheid in Google.

4. Concepttekst

Je ontvangt de concepttekst en kunt eventuele aanpassingen doorgeven. Er is altijd 1 correctieronde inbegrepen bij je content abonnement.

5. Tekst klaar voor gebruik!

We verwerken de aanpassingen en correcties. Indien wenselijk kunnen we zorgen voor een vormgever die je publicatie zo opmaakt dat deze het verhaal ondersteunt. Uiteraard in je huisstijl.

De toegevoegde waarde van Sstroop

Duidelijke strategie

We werken vanuit een duidelijke strategie
en zorgen dat artikelen qua inhoud en format gericht zijn op het vergroten van je expertstatus.

Vindbaar in Google

We schrijven allereerst voor je ideale klant of doelgroep. Maar dat gaat goed samen met vindbaarheid in Google. Dus aansprekende én vindbare teksten!

30 jaar marketingervaring

30 jaar ervaring in marketing & communicatie zorgt voor een breed netwerk van ervaren redacteuren en goede briefings. Dat werkt snel en prettig.

Mogelijkheden & prijzen content abonnement

Contentwensen kunnen enorm uiteenlopen. Mogelijk heb je zelf al een idee van de content die je nodig hebt en wil je bijvoorbeeld iedere maand een artikel voor je eigen website dat je vervolgens gebruikt in een nieuwsbrief of social media. Misschien wil je juist een aantal gastblogs uitbesteden. Of zoek je iemand die een of meer case studies, whitepapers of e-books schrijft.

Daarom kiezen we voor maatwerk en kijken we in overleg wat het beste content pakket is dat past bij je wensen, doelen en budget. Bijvoorbeeld met:

Altijd maatwerk

Maatwerk verhoogt je resultaat maar betekent dat prijzen kunnen verschillen. De eisen die lezers aan expertcontent stellen zijn anders dan de verwachtingen bij een meer doorsnee blog.

Expertcontent moet meestal langer zijn en eerder een bijzondere insteek hebben.  Daarom doen we op basis van je wensen, doelen en lezerspubliek een voorstel op maat.  Wil je serieus werk maken van effectieve content, vraag dan zeker een offerte aan met het formulier onderaan deze pagina!

Voorbeelden van klanten & content

Artikelen komen in soorten en maten, zoals je aan onderstaande voorbeelden kunt zien. Deze artikelen maakten gebruik van deskresearch, soms aangevuld met interviews en extra data-onderzoek. Net wat nodig was om het beoogde doel te bereiken.

Serie artikelen reisbranche

Een van de redacteuren verzorgde een serie van 10 blogs over de reisbranche. Niet te lang, maar wel met feiten én anekdotes. Zij is heel goed in het schrijven van artikelen die zowel inhoudelijk als lichtvoetig zijn.

B2B-expertise tonen in tekst

Een andere redacteur schreef inhoudelijke, lange artikelen voor een specifieke B2B-markt. Dankzij haar kennis van de betreffende branche was elk artikel in een klap raak wat de opdrachtgever betreft.

Lange teksten hergebruiken

Een consumentenmerk vroeg een serie artikelen van 1200 tot 1500 woorden die opgenomen werden in de nieuwsbrief.Maar ieder artikel werd ook opgeknipt in 3 tot 5 stukken social media content.

Meer informatie?

Geef via onderstaand formulier je wensen of vragen aan en we nemen snel contact met je op, vaak binnen een werkdag.

Infoaanvraag content creatie of abonnement

Naam
Vertel iets meer over je wensen en om welke website het gaat
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.