Hoe maak je content die gezien wordt, die past bij de wensen van je doelgroep en die ook nog eens het gewenste effect heeft? Tijdens deze training krijg je de handvatten die nodig zijn om effectieve en aantrekkelijke content te maken die zichtbaar en vindbaar is en die je merk laadt.
Kies je eigen trainingsmodules
Iedere organisatie is anders en heeft eigen marketingdoelen. Om daar op in te spelen met een training op maat kent deze training vier modules. Kies welke modules het best aansluiten bij jouw wensen en behoeften.
Module 1 Aansprekende & cornerstone content
Hoe maak je content die boven het maaiveld uitsteekt en je doelgroep echt aanspreekt?
Je doelgroep ziet zoveel content dat het moeilijk is om jouw content zichtbaar te krijgen. Dat betekent dat je goed moet weten waar je doelgroep echt naar op zoek is, wat hen aanspreekt en content maakt die je merk en marketingdoelen ondersteunt. Tijdens deze module krijg je inzichten en handvatten om dat voor jouw bedrijf te doen en gaan we in op de cruciale rol van cornerstone content.
Module 2 Content en SEO
Met welke content wordt je website vindbaar voor relevante zoekopdrachten?
Je leert hoe je zoekopdrachten ontdekt waarvoor een vermelding op de eerste pagina met zoekresultaten haalbaar én zinvol is:
- Waar wordt echt op gezocht en hoe vaak?
- Wat is de intentie achter een zoekopdracht? Kennis of kopen?
- Welke zoekopdrachten hebben veel of juist weinig concurrentie?
Module 3 Social media & visuele content
Social media platforms hebben hun eigen regels en eigenaardigheden. Wat ze bijna allemaal gemeen hebben is dat ze sterk visueel van aard zijn. Maar hoe maak je op een simpele manier visueel aantrekkelijke content? En hoe speel je slim in op de algoritmes zodat je content ook echt zichtbaar wordt? Dat leer je tijdens deze module. Daarin gaan we in op visuals, stories, video, langere artikelen (voor LinkedIn) en een aantal functionaliteiten die handig zijn. Je ontdekt ook handige tools die het maken van visuele content vergemakkelijken.
Module 4 Content mapping & promotie
Content maken is een ding, maar zorgen dat je er het maximale uithaalt is een tweede. Daar laten de meeste bedrijven veel kansen liggen. Content wordt geplaatst, gedeeld via een nieuwsbrief en/of social media en dan houdt het op. Dat is zo zonde…
Met content mapping ga je bestaande content veel intensiever inzetten en hergebruiken. Daarmee wordt je content en dus je bedrijf veel zichtbaarder en promoot je de belangrijkste content ook veel beter. Het slim hergebruiken van content klinkt logisch maar deze module is voor veel mensen toch een eye-opener!
Onderzoek, best practices & tools
Elke module gebruikt de laatste onderzoeksresultaten over de effectiviteit van content. Met inspirerende voorbeelden en best-practices gaan de principes en tips ook echt voor je leven. Daarnaast ontdek je tools die het content leven een stuk gemakkelijker maken. Zo kun je na de training met energie en focus aan de slag met content!
Voor wie
Deze training is ontwikkeld voor marketing- en communicatieprofessionals, webredacteuren, ondernemers en andere contentmakers die aan de slag willen met content die opvalt, aanspreekt en effectief is. De training kan incompany worden gegeven, maar is af en toe ook via open inschrijving te volgen.
Een training op maat
De training is modulair van opzet. Twee modules samen duren ongeveer 3 uur ofwel een dagdeel. Kies jouw 2 of 4 modules en stel zelf een training samen die precies aansluit bij jouw wensen of die van je team.
Een incompany training van een dagdeel met twee modules bieden we aan voor € 800, exclusief btw.
Ga je voor alle modules die samen een dag duren, dan zijn de kosten €1400, exclusief btw.