Contentmarketing. Hulp bij strategie en uitvoering.

Wat is contentmarketing

Contentmarketing = klanten werven met content

Door waarde te bieden aan nieuwe en bestaande klanten, leren meer mensen je bedrijf kennen en onthouden, zullen meer mensen je producten, diensten en service waarderen en zal je omzet stijgen. Dat is in het kort de filosofie achter contentmarketing.

Contentmarketing gaat bovendien lang mee, is voor alle marketingbudgetten geschikt en blijkt enorm effectief in een tijd waarin consumenten banners, commercials en advertenties meer en meer negeren.

Dat klinkt allemaal goed, maar hoe maak je dan content waarmee je je doelgroep aantrekt èn overtuigt? Hoe snel werkt het en wat mag je er exact van verwachten?

Effectieve contentmarketing bestaat uit een aantal stappen:

  • Inventariseren waar de doelgroep van je bedrijf behoefte aan heeft.
    Analyseren welke content er al is en met welke content jouw bedrijf de doelgroep op een onderscheidende manier kan bedienen.
    Is dat informatie, advies, service, inspiratie of misschien entertainment?
  • Bepalen in wat voor vorm de klant die content het liefst heeft.
    Een informatief artikel, stappenplan of checklist? Een demonstratievideo? Iets heel anders? Waar wil je klant die informatie hebben en op welk moment? Is dat thuis achter de laptop, onderweg of eenmaal binnen de poorten van je bedrijf of winkel?
  • Formuleren van een contentstrategie en een contentkalender:
    wat doe je wanneer en wie neemt de uitvoering op zich.
  • Produceren van de content.
    Maak je content zelf of besteed je zaken uit? Wij werken nauw samen met tekstschrijvers, fotografen en vormgevers om mooie én effectieve content te maken.
  • Ervoor zorgen dat de content  potentiële klanten daadwerkelijk bereikt.
    Bijvoorbeeld met social media marketing, zoekmachine optimalisatie, de eigen website en andere bedrijfskanalen. Daarnaast biedt ook offline geweldige mogelijkheden om goede content te delen.
  • Evalueren en bijsturen.
    Contentmarketing is een continu leerproces, omdat je klanten in een dynamische omgeving leven en het bovendien zaak is om in te spelen op actualiteit. Door te meten wat je exact bereikt, kun je het rendement van contentmarketing steeds vergroten.

Hulp bij contentmarketing

We ondersteunen bedrijven bij alle onderdelen uit bovenstaande cyclus. Zo kunnen we maatwerk leveren dat past bij elke wens en budget. Dit is wat we doen:

1. Opstellen Contentmarketing plan

We maken een effectieve contentmarketing strategie en combineren die met een creatieve uitwerking naar verschillende soorten content die de identiteit van je merk ondersteunen en je doelgroep aanspreken.

2. Content creatie

Natuurlijk maken we allerlei soorten content, variërend van verkooppagina’s voor websites tot artikelen, nieuwsbrieven en meer. Daarvoor werken we samen met tekstschrijvers met verschillende senioriteit en specialisaties en met vormgevers.

3. Content promotie

We ondersteunen bij de promotie van content via allerlei middelen. Denk aan social media, nieuwsbrieven en vergeet meer traditionele offline promotie niet!
Wat social media betreft helpen we onze klanten op uiteenlopende manieren variërend van coaching tot het volledig uit handen nemen van het plaatsen van berichten.

4. Evalueren

We doen nulmetingen voor we starten en kunnen desgewenst op vaste momenten evalueren wat het effect is van je contentmarketing. Zo weet je waar je staat en kun je waar nodig bijsturen.

© Sstroop 2012-2019