Contentmarketing clinic

 

Met deze contentmarketing clinic ontdek je hoe je je strategie aanscherpt en de ROI van contentmarketing vergroot

Tijdens deze Contentmarketing Clinic ontwikkel je een effectieve strategie waarmee je de marketingdoelstellingen van je organisatie realiseert. Daarbij doorlopen we de volgende stappen:

1. Keuzes maken in doelstellingen

Ruwweg kun je drie soorten doelen onderscheiden met contentmarketing: omzet vergroten, kosten besparen of werken aan je naamsbekendheid of merk. Je bepaalt allereerst welk type doelstelling voor jouw bedrijf op dit moment het belangrijkst is. Daarna kijken we hoe je die doelstellingen meetbaar kunt maken, zodat je de ROI van je content kunt bepalen.

2. Doelgroep en persona’s ontwikkelen

Effectieve content sluit aan bij de wensen en problemen van je doelgroep. Maar dan moet je wel exact vaststellen wat de echte grote pijnpunten van je doelgroep zijn. Ook moet je bepalen waarom ze straks het gevoel hebben dat ze bij jou de oplossing kunnen vinden. Dat lukt alleen met heel gerichte klantpersona’s. Je stelt vast wie de echte aankoopbeslissers zijn en wat hun motieven zijn om met jouw bedrijf of organisatie zaken te doen.

3. Onderwerpen inventariseren

Vervolgens bekijk je met welke onderwerpen je jouw doelgroep het best kunt bedienen. Dat moeten onderwerpen zijn die:

  • Je doelgroep raken dan wel verder helpen
  • Rankingsmogelijkheden in Google bieden
  • Aansluiten op de verschillende fasen in de customer journey
  • Zich kunnen onderscheiden van concurrerende content
  • Aansluiten bij je merkwaarden

Deze onderwerpen matchen we met de doelstellingen, zodat duidelijk is of we met deze content die doelstellingen kunnen realiseren en meten.

Over de contentmarketing clinic

Het is een incompany training voor alle mensen die betrokken zijn bij het maken en inzetten van content. Dat kan een marketingteam zijn, maar ook een andere teamsamenstelling is denkbaar.

In een voorgesprek inventariseren we je wensen, doelen, successen en knelpunten met (content)marketing tot dan toe. Ook doen wij vooraf al een inventarisatie van je branche en de content die we daar zien. Op die manier kunnen we samen effectief aan de slag tijdens de clinic.

De clinic duurt ongeveer 2,5 à 3 uur. Meestal vindt de sessie plaats bij jou in het bedrijf maar heb je daar geen geschikte ruimte voor dan hebben wij die desgewenst in ons pand in Haarlem.

Interesse? We geven je graag meer informatie en een prijsopgave via onderstaand formulier.

© Sstroop 2012-2018