Het claimen van thoughtleadership of kennisleiderschap in een vak of branche kan een aantrekkelijke strategie zijn voor je bedrijf. Maar vergis je niet, zo’n claim is heel veel meer dan een marketingding. Toch kan je content daar wel een rol in spelen.

Thoughtleadership vraagt een inspanning van je hele bedrijf en een totaalstrategie die verder gaat dan een marketingstrategie. Maar marketing en je content speelt wel een rol.

Wat vraagt thoughtleadership?

Thoughtleadership vraagt een grote aanwezigheid:

Content nodig voor thoughtleadership

  1. Vindbare content: met een seo strategie die zorgt dat je site dominant in de zoekresultaten staat. Op Google maar ook in andere zoekmachines, zoals YouTube, Facebook, Linkedin
  2. Content die een hoofdrol krijgt op je website en daar dus dominant zichtbaar is en niet weggestopt onder het kopje ‘blog’. Of erger nog: kennisleider.
  3. Jouw content op platformen van anderen. Je eigen middelen en kanalen reiken maar zo ver. Je moet daarom zichtbaar zijn op de kanalen van anderen. Met jouw content, maar ook omdat zij je spontaan noemen, citeren en naar je verwijzen
  4. Typische expertcontent en dat is veel meer dan content waarin je kennis deelt.

Wat expertcontent is en hoe je het inzet hoor je in deze podcast.