Zo gebruik je een inhaakkalender in je marketing

inhaakkalender 2022 podcast

Inhaakkalenders zijn enorm handig als je met een contentplanning bezig bent. Maar er kleeft ook een risico aan want ze bevatten vaak allerlei dingen die wel leuk of grappig zijn, maar die lang niet altijd geschikt zijn als inhaker omdat ze niet bij je merk of aanbod passen. In deze aflevering daarom 7 tips voor […]

Content trends voor 2022 waar je echt iets mee kunt

podcast content trends 2022

Overzicht van belangrijke content trends voor 2022 waarbij je per trend ook tips krijgt om die trend ook zelf in te zetten. Door in te haken op trends haal je meer uit contentmarketing. Content trends 2022 In deze aflevering hoor je meer over de volgende trends: Video. Super effectief blijkt uit onderzoek en er zijn […]

Een contentmarketing routekaart geeft duidelijkheid

podcast routekaart contentmarketing

Waar begin je als je jouw marketing een goede impuls wilt geven? Of als je merkt dat je ergens een belangrijke schakel over het hoofd ziet? De Contentmarketing Routekaart geeft je het gewenste overzicht en wijst je naar de volgende stap. Of laat je zien dat je misschien nog een stap mag terugschakelen, omdat je […]

Tips voor stories die passen in je contentstrategie

podcast ideeën voor stories

Hoe kun je gevarieerde stories maken die je doelgroep aanspreken en bovendien goed aansluiten op je contentstrategie? In deze aflevering hoor je hoe je jouw contentmix terug kunt laten komen in je stories. Soorten stories In de ideale contentmix onderscheid je 4 soorten content die je kunt doorvertalen naar 4 soorten stories: Informerende stories waarin […]

Content hergebruiken: hoe het niet moet ????

podcast content hergebruiken missers

Content die je een keer hebt gemaakt, kun je opnieuw inzetten en hergebruiken. Daarmee vergroot je het bereik en het effect. Toch kan er bij content hergebruiken het nodige misgaan. Hoor wat 5 veelvoorkomende fouten zijn bij het hergebruiken van content en voorkom dat dit bij jou mogelijk ook misgaat. In de praktijk zie ik […]

Inspirerende voorbeelden van content slim hergebruiken

podcast voorbeelden content hergebruiken

Je haalt meer resultaat uit je content als je die op meerdere manieren opnieuw gebruikt en inzet. Maar hoe doe je dat? 5 voorbeelden van slim en leuk hergebruik die je kunnen inspireren! Cases content hergebruiken Disney (en Sinterklaas) Very British Problems Omdenken Consumentenbond Visser en Visser Accountants Hergebruik principes Integrale kopie Een of meer […]

5 content mythes. Trap er niet in!

podcast 5 contentmythes

Content mythes: tips die op het eerste gezicht logisch en waardevol lijken of die je op veel plekken terugleest, waardoor je ze gaat geloven. Maar als je ze nader onderzoekt, blijken ze niet of niet helemaal waar te zijn. En je als je dan niet oppast kunnen ze je behoorlijk op het verkeerde been zetten. […]

Zo maak je van je Google Mijn Bedrijf pagina een echte etalage!

Google Mijn Bedrijf pagina als etalage

Je Google Mijn Bedrijf pagina kan een echte showcase voor je bedrijf én voor je content zijn. Want als mensen de naam van je bedrijf googelen zien ze (als het goed is) linksboven een vermelding van je website en rechtsboven een weergave van je Google Mijn Bedrijf pagina. Bij mobiel zoeken verschijnt deze zelfs bovenaan. […]

De zichtbaarheid van de ceo als factor bedrijfsresultaat

content voor ceo ondernemer directeur

Onderzoeksdata laten zien dat als je als ceo, ondernemer of directeur naar buiten treedt, dit het zakelijk succes van de onderneming ten goede komt. Maar hoe doe je dat? Met welke inhoud, meningen en standpunten word je zichtbaar? In deze aflevering krijg je diverse ideeën voor een aanpak die bij jou, je bedrijf en branche […]

In 7 stappen een contentplan voor 2022

podcast contentplan 7 stappen

Met contentmarketing is het zo dat je vooruit moet kijken, moet plannen en strategisch te werk moet gaan. Dus wordt het langzamerhand tijd om te starten met je contentplan voor 2022. Daarom in deze aflevering van de Contentdiva’s podcast de 7 stappen voor het maken van een contentplan. Ter inspiratie én natuurlijk om ze geleidelijk […]