Een strategische contentplanning voor 2023

Ben je al aan het nadenken over volgend jaar? Over de producten of diensten die je in de markt wilt zetten? Marketingzaken die je wilt verbeteren of veranderen? Of over hoe je jouw expertise nog beter voor het voetlicht krijgt? Dan is het slim om alvast na te denken over het plannen van je content […]

Beter vindbaar in Google dankzij social media

podcast hoger in google dankzij social media

In de vorige aflevering stelde en beantwoordde ik de vraag of social media marketing voor kleine bedrijven en ondernemers dood was. En daarin noemde ik de optie om social media zo in te zetten dat je beter vindbaar wordt in Google. Want dat kan echt. Hoe je dat doet en met welke platformen dat mogelijk […]

Is social media marketing dood?

is social media marketing dood? antwoorden en oplossingen

De afgelopen paar weken las ik een aantal artikelen die stelden dat social media marketing voor kleine bedrijven zo goed als dood was. Goed onderbouwde artikelen met een paar stevige argumenten. Maar gesteld dat dat waar is, wat kun JIJ met die wetenschap? Social media helemaal links laten liggen? Anders inzetten? Of stug doorgaan? In […]

Dit is je grootste content schat!

Wist je dat je grootste schat aan content al hebt? Dat is namelijk je bestaande content, zowel de content die het al heel goed doet als de content die nog niet of niet meer echt lekker presteert. Juist in bestaande content zit vaak nog veel onbenutte potentie. Potentie die je er wel kunt halen als […]

Krachtige blogpromotie voor experts en thoughtleaders

Een effectief blog kan niet zonder effectieve blogpromotie. Want elke dag verschijnen er miljoenen nieuwe blogs en deel komt van collega-experts met wie jouw artikelen moeten concurreren. Daarom een aantal tips waarmee je jouw blogartikelen goed kunt promoten. In deze podcast hoor je drie manieren waarop je jouw blog promoot: De meest duurzame manier: vindbaarheid […]

Meer ROI met de juiste blogstrategie

Een blog op je website is een prachtig instrument om mensen van je kennis en expertise te laten proeven. Mits je blog de juiste inhoud heeft zodat het echt bijdraagt aan jouw doel. Je blogstrategie is daarvoor een cruciale sleutel. Toch gaan veel experts bloggen zonder blogstrategie en zonder dat ze goed nagedacht hebben over […]

Onmisbare content bij expertisemarketing

onmisbare content bij expertisemarketing

Veel ondernemers en kennisprofessionals zoeken naar manieren om hun expertpositie te verstevigen. Ze delen stukken kennis om hun expertise te tonen en zetten op die manier contentmarketing in. Dat is op zich goed, maar het is niet meer voldoende. Wil je jouw expertise goed in de markt zetten dan moet je eigenlijk nog iets meer […]

Gericht bouwen aan kennisleiderschap

Sommige experts of bedrijven claimen kennisleiderschap of zeggen hardop dat ze kennisleider zijn. Maar kennisleiderschap kun je niet claimen. Kennisleiderschap of thoughtleadership is iets dat anderen aan jou toedichten. Hoe kun je er dan voor zorgen dat anderen jou of je bedrijf gaan zien als DE kennisleider of DE expert op een bepaald gebied? Bouwen […]

Zo maak je complexe expertkennis toch inspirerend

podcast inspireren met complexe kennis

Als je veel kennis deelt, kan dat op een gegeven moment wat zwaar op de hand worden. Ook voor een doelgroep die er op zich wel voor open staat. Hoe kun je dan de ins en outs van je expertise laten zien en er tegelijkertijd voor zorgen dat die expertkennis toch licht verteerbaar is?! In […]

Toon HET bewijs van je expertise op je website

expertise tonen op een website

  Je website biedt je alle ruimte om je expertise in de spotlight te zetten. Met een aantal belangrijke pagina’s op je site (zie de vorige aflevering) maar OOK met de inzet van sociaal bewijs, van een blog en van cornerstone content. Bewijs van je expertise In deze podcast hoor je meer over: de inzet […]