Social media als je expertise-etalage

Social media inzetten om je expertise te tonen en een groter publiek te bereiken is gaandeweg steeds lastiger geworden. Toch kunnen social media platformen nog steeds een geschikte etalage voor je expertise zijn. Een etalage die laat zien wat je in huis hebt en die mensen stimuleert om een nader kijkje te nemen. In deze […]

AI slim inzetten bij het maken van expertcontent

Met de komst van ChatGPT is de discussie over het gebruik van AI bij het maken van content en expertcontent in een stroomversnelling geraakt. In deze aflevering van de 100% Expert podcast staan daarom 4 vragen rond AI en content creatie centraal: Hoe kun je als expert of kennisleider AI optimaal inzetten? Kan AI je […]

Let op met content voor Google. Het verandert…

Content maken die goed vindbaar is, kan een prima strategie zijn om je merk, expertise of aanbod onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Ik ben dan ook een enorme fan van seo content. Maar… ik zal je niet snel adviseren om content primair voor Google of een andere zoekmachine te maken. Het klinkt […]

Bereik meer met minder content

podcast meer content minder moeite

De grootste verzuchting die ik van zowel experts als communicatieprofessionals die content maken hoor is: ‘kan het niet een graadje minder? Ik snap dat ik met content veel kan bereiken, maar kan het niet slimmer en efficiënter?’ En ja, dat kan zeker! In deze aflevering van de 100% Expert podcast hoor je drie manieren om […]

5 super content formats in 2023

podcasts over content formats

Er zijn tientallen formats om uit te kiezen als je kennis, inspiratie of entertainment met anderen wilt delen. En ze lenen zich eigenlijk allemaal ook voor het etaleren van je expertise. Maar hoe kies je dan? In deze aflevering van de 100% Expert podcast benoem ik 5 top content formats die echt effectief zijn. 5 […]

Ontdek en benut je beste content in 2023

podcast over beste content 2023

Wil je het nieuwe jaar goed beginnen? Begin dan met een blik op je bestaande content. Dat is namelijk je grootste marketingtroef. Je bestaande content beter benutten begint bij vaststellen wat je beste content is. Dat klinkt simpel, maar toch gaat dit lang niet altijd goed. Want je beste content is NIET je meest gelezen […]

Betere content dankzij je concurrenten

podcast analyse content concurrentie: als inspiratie maar ook als toets van je eigen ideeën

Bij een contentplanning voor een nieuw jaar of nieuwe periode moeten je eigen zakelijke plannen en doelen je vertrekpunt zijn. Op basis daarvan kun je je eigen thema’s en onderwerpen vaststellen, waarbij jouw doelen, jouw doelgroep en jouw kanalen centraal staan. Maar kijk vervolgens zeker ook bij concurrerende partijen om te zien wat zij gedaan […]

Content trends 2023 die je marketingdoelen helpen realiseren

content trends 2023 podcast

Welke content trends kunnen je in 2023 helpen bij het realiseren van je marketingdoelen? Ik zie 7 content trends die daar aan bij kunnen dragen: Rekening houden met recessiedreiging Minder vertrouwen op social media Zero-click content Entertainende content Korte funnels en snelle sales content Inzet van Artificiële Intelligentie Podcasts en nieuwe mogelijkheden met podcasts Tijdens […]

Een strategische contentplanning voor 2023

strategisch contentplan 2023 podcast

Ben je al aan het nadenken over volgend jaar? Over de producten of diensten die je in de markt wilt zetten? Marketingzaken die je wilt verbeteren of veranderen? Of over hoe je jouw expertise nog beter voor het voetlicht krijgt? Dan is het slim om alvast na te denken over het plannen van je content […]

Beter vindbaar in Google dankzij social media

podcast hoger in google dankzij social media

In de vorige aflevering stelde en beantwoordde ik de vraag of social media marketing voor kleine bedrijven en ondernemers dood was. En daarin noemde ik de optie om social media zo in te zetten dat je beter vindbaar wordt in Google. Want dat kan echt. Hoe je dat doet en met welke platformen dat mogelijk […]