Een goede Over Ons pagina in 7 stappen

Een goede ‘Over Ons’ pagina kan je veel omzet opleveren. Het is een pagina die vaak goed bezocht wordt en waar bezoekers een bevestiging willen zien dat ze op jouw website aan het goede adres zijn. Met deze tips maak je een aantrekkelijke en overtuigende Over ons pagina voor je site.

 

Over Ons pagina

Een Over Ons pagina kan je heel wat hoofdbrekens kosten, want het is vaak lastig om over een eigen bedrijf te schrijven waar je zelf helemaal inzit. Vaak zie je dan niet goed wat jou aantrekkelijk of bijzonder kan maken in de ogen van een ander. Het draait hier namelijk om meer dan een marketingbelofte, want bezoekers willen hier geen marketingpraatjes. Hier willen ze weten met wie ze te maken hebben.

Daar komt bij dat de Over Ons pagina vaak goed bezocht wordt. Dat heeft twee redenen:

  1. Ze hebben net een (blog)artikel gelezen dat ze interessant vonden en ze zijn nu nieuwsgierig naar wie er achter de website zit en wat die voor hen kan betekenen.
  2. Ze hebben interesse in je aanbod en ze kijken op je Over Ons pagina om te zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Wie ben je en wat doe je? Hoe goed ben je en ben je in allerlei opzichten (als mens, organisatie, financieel) aantrekkelijk genoeg om zaken mee te doen?

 

Een goed geschreven Over Ons pagina is daarmee een belangrijke verleider voor bezoekers om klant bij je te worden. Vind je het lastig om hem zelf te maken, vraag dan een goede tekstschrijver. Als er één pagina is die de investering van een tekstschrijver snel terugverdient, is het deze pagina wel!

 

Over Ons pagina stappenplan

Je kunt je Over ons pagina verbeteren door de volgende elementen te veranderen of aan je pagina toe te voegen:

 

1. Maak het persoonlijk

Schrijf niet in de derde persoon, maar kies voor de ik- of wij-vorm. Als bezoekers toch al weten dat je bedrijf klein is (en zeker als het om een eenpersoonsbedrijf gaat), schrijf dan gerust vanuit de ik.

Adresseer je bezoeker met ‘je’ of ‘jij’. ‘Jij’ is wat nadrukkelijk en wil je niet te amicaal overkomen, dan is ‘je’ veiliger. Met ‘u’ creëer je afstand en dat is niet wat je wilt op deze pagina. Hier wil je juist een eerste band scheppen.

Plaats hier ook foto’s van de ondernemer/directeur en/of het team. Mensen vinden het fijn om te weten welk gezicht bij iemand hoort met wie ze straks misschien contact hebben. Stockfoto’s op een Over Ons pagina zijn echt een No Go!

 

2. Start met de kernvraag van je bezoeker

Natuurlijk wil iemand nu meer weten over je bedrijf, maar wel vanuit hun eigen vraag of probleemstelling. Adresseer daarom de kernvraag of vragen van je bezoeker aan het begin van de pagina door hier een uitspraak over te doen of antwoorden te geven. Of laat zien met welke vragen je bestaande klanten al hebt geholpen. Dit zorgt voor herkenning en erkenning.

Die vragen kun je koppelen aan je belangrijkste diensten of producten of aan de kernbelofte die je doet.

 

3. Het verhaal achter je bedrijf

Mensen doen het liefst zaken met mensen. Ze willen dus graag weten wie er achter een bedrijf zitten. Veel klanten willen ook graag kopen met een bedrijf en een ondernemer waar een verhaal achter zit. Laat daarom zien wat jou/jullie drijft en waarom je bedrijf doet wat het doet. Wees authentiek en transparant in waar je voor staat.

 

4. Maak contactgegevens goed zichtbaar

Natuurlijk kun je contactgegevens op een contactpagina plaatsen. Maar zet ze óók op je Over Ons pagina. Dat scheelt een extra klik en maakt het mensen makkelijk om je direct te mailen of te bellen. Zorg dus dat mailen en bellen klikbare links zijn. Veel mensen kijken mobiel en als ze je zo direct kunnen bellen neem je een drempel weg.

Voeg hier ook je belangrijkste social media accounts toe. Misschien zijn ze nog niet zo ver dat ze je direct willen benaderen , maar zo kunnen ze je al wel volgen. En ze zien direct meer van je!

 

5. Zeg niet dat je goed bent, laat het zien

Vertel welke resultaten mensen krijgen als ze jouw producten of diensten gebruiken. Dat hoeft niet met tromgeroffel, maar benoem wat ze krijgen en waarom ze bij jou meer of iets anders krijgen dan bij een andere aanbieder. Voeg het bewijs toe in de vorm van testimonials van klanten of laat positieve ervaringen zien die mensen op social media hebben gedeeld. Klantervaringen op social media zijn extra geloofwaardig en authentiek.

 

6. Zet aan tot actie

Deze pagina trekt relatief veel bezoekers en het zijn mensen die na het lezen van een andere pagina nieuwsgierig naar je bedrijf zijn geworden. De interesse is er dus! Maak daar gebruik van en voeg een aantrekkelijke call-to-action toe aan deze pagina. Het simpelste is een formulier voor een nieuwsbrief maar dat is wel saai.

Hier kun je ook iets bijzonders aanbieden wat je alleen op deze pagina plaatst. Juist omdat deze bezoekers al echte interesse hebben mag het best iets waardevols zijn. Misschien een gratis kennismakingsaanbod waardoor je bezoeker zonder enig risico kan ontdekken hoe waardevol je product of dienstverlening is.

 

7. Schrik sommige klanten gericht af

Wat??? Klanten afschrikken? Jawel! Klanten die niet bij je bedrijf passen kun je hier op een vriendelijke manier duidelijk maken dat ze beter ergens anders kunnen kijken. Dat zijn bijvoorbeeld klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, die nog niet toe zijn aan jouw product of dienst of die verkeerde verwachtingen hebben. Kortom, het zijn klanten die jouw leven of dat van je medewerkers straks lastig kunnen maken omdat ze teleurgesteld raken. Ze doen waarschijnlijk nooit een tweede aankoop en worden zeker geen ambassadeur. 
Hoe je dat netjes doet, lees je in dit artikel over het vermijden van kloteklanten (en dat artikel is subtieler en genuanceerder dan de titel misschien doet vermoeden).

 

Meer websitetips

LinkedIn
Email
WhatsApp

Meer over dit onderwerp